نفت / شناسه خبر: 41404 / تاریخ انتشار : 1400/7/4 15:00
|

🎥وزیر حمل‌ونقل انگلیس: مردم هنگام خرید بنزین عادی باشند!

پس از ایجاد بحران سوخت در انگلیس، وزیر حمل‌ونقل این کشور با اطمینان از رفع این مشکل، از مردم خواست هنگام خرید بنزین عادی رفتار کنند.

نفتی ها /فائزه پناهی: دو روز است که پمپ‌های بنزین در سراسر انگلستان شبانه روز توسط صف‌های طولانی خودرو تقریباً مسدود شده اند، چرا که رانندگان از ترس کمبود منابع می‌خواهند باک خود را پر کنند.

به دنبال این اتفاق اما گرنت شپس، وزیر حمل‌ونقل انگلیس از مردم در صف‌های بنزین خواست، تا در زمان خرید بنزین نرمال و عادی رفتار کنند. وقول داد که محدودیت‌های رانندگان را برطرف کند تا به جایگاه‌های بنزین سوخت برسانند.

به گفته مسئولان انگلیسی کلید آغاز این بحران سوخت کم سابقه در انگلیس به دلیل نشت اخبار از یک انجمن حمل و نقل جاده‌ای به رسانه‌ها به وجود آمده است؛ علاوه بر این افشای تصمیم قبلی BP در رسانه‌های دولتی برای محدود کردن تحویل سوخت به حدود ۱۰۰ پمپ بنزین از ۱۲۰۰ ایستگاه سوخت این شرکت تا حد زیادی مسئول این بحران بوده است.

امابسیاری از کارشناسان معتقدند که  جدای از مشکل  کمبود رانندگان عامل اصلی بروز  این بحران خروج انگلیس از  پیمان برگزیت است درواقع بحران کنونی انرژی و سوخت انگلیس در حالی رخ داده است که این کشور پیش از این با افزایش قیمت گاز طبیعی از سوی اتحادیه اروپا نیز دست و پنجه نرم کرده و این امر  توانسته به افزایش قیمت انرژی و کاهش شدید عرضه مواد غذایی بر اثر کمبود گاز هم منجر شود.

حالا بحران انرژی در انگلیس به‌قدری جدی شده که در چند ده سال گذشته بی‌سابقه بوده است و عوامل متعددی باعث شده تا قیمت حامل‌های انرژی در انگلیس به‌شدت افزایش‌یافته و شرکت‌های تأمین‌کننده نیز با مشکلات بزرگی مواجه شود. و حالا این نگرانی ها روز افزون در کنار شایعات فضای مجازی سبب بحرانی شده که علاوه بر بخش حمل و نقل بخش درمان و مواد غدایی را نیز دچار مشکل کرده  وحالا کامیون های حمل مواد غذایی و منجمد و آمبولانس ها هم دچار مشکلات شلوغی خیابان ها و کمبود سوخت به علت هجوم مردم به جایگاه های سوخت در کشور شده اند.


 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41404

کلیدواژه

وزیر حمل‌ونقل انگلیس

بحران سوخت در انگلیس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها