نفت / شناسه خبر: 41207 / تاریخ انتشار : 1400/6/13 08:38
|

ماجرای واگذاری عجیب خانه ویلایی به مدیرعامل منطقه ویژه ماهشهر/ تبانی شده است؟! + فیلم خانه و مستندات

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، یک خانه ویلایی در بهترین نقطه شهرک سازمانی ماهشهر را در سال ۱۳۹۶ حدود ۲۸۲ میلیون تومان بصورت تمام قسط و اجاره به شرط تملیک از سازمان خریداری می‌کند!

نفتی‌ها /دانیال قربانی: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، یک خانه ویلایی حدود ۴۰۰ متر مربعی در بهترین نقطه شهرک سازمانی ماهشهر(شهرک بعثت - ممکو) را در سال ۱۳۹۶ حدود ۲۸۲ میلیون تومان بصورت تمام قسط و اجاره به شرط تملیک از سازمان خریداری می‌کند!
بنابر مستندات ارسالی به دفتر "نفتی‌ها"، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سال ۱۳۹۶ و با طی کردن یک مرحله کارشناسی عجیب و دارای ابهام ، یک باب منزل مسکونی به ارزش روز  بیش از یک و نیم میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ و به ارزش امروز ۶میلیارتومان ، به قیمت حدود ۲۸۲ میلیون تومان آن هم بصورت قسطی  به مدیرعامل این سازمان که البته در لیست مدیران پروازی قرار دارد و ساکن ماهشهر نیست واگذار نموده است!
ظاهراً بنابر مستندات ارسالی به "نفتی‌ها" علی رغم آنکه برای کار کارشناسی می‌بایست با طی مراحلی از دادگستری تقاضای معرفی کارشناس مذکور را داشت اما در یک اقدام قابل تامل ، امور حقوقی سازمان تحت مدیریت ایشان ، طی نامه ای به ۲ تن از کارشناسان خاص دادگستری، خواستار تعیین قیمت ویلای مذکور می‌شود!به زبانی ساده تر خود سازمان منطقه ویژه ماهشهر کارشناسان دادگستری را انتخاب و در نهایت منجر به آن می‌گردد که بنابر مستندات آماری روز، ویلایی با ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۶، به قیمت حدود ۲۸۲ میلیون تومان به مدیرعامل سازمان واگذارگردد!
این درحالی است که اگر قیمت‌های مسکن در سال ۱۳۹۶ را نیز مبنا قرار دهیم بنابر آخرین سطح متوسط قیمت کشوری مسکن اعلام شده از طرف دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه ‌و شهرسازی مبتنی بر سال ۱۳۹۵، در آنزمان قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه مذکور بدون در نظر گرفتن امکانات آن، حدود ۳ میلیون تومان بوده که در صورت احتساب این رقم و متراژ ۳۷۲ متری خانه ویلائی مذکور در آنزمان کارشناس می‌بایست رقمی بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را تخمین می‌زد که این رقم زیر ۳۰۰ میلیون تومان یعنی حدود متر مربعی ۷۵۰ هزار تومان تعیین گردیده که غیرقابل باور است!
این درحالی است که به دلیل اصطلاحا پروازی بودن این آقای مدیرعامل، وی سهمی در تخصیص مسکن دراین منطقه ندارد و درعین حال هم اکنون اغلب کارکنان رسمی این سازمان که دراین منطقه ساکن هستند وبه نوعی بومی آن تلقی می‌گردند از نعمت مسکن محروم هستند!
چراکه کارکنان رسمی ساکن در بندر ماهشهر بنابر شرط ۵ سال سکونت کامل دراین منطقه می‌توانند صاحب مسکنی با روش اجاره به شرط تملیک گردند که تمام قوانین و طی این مراحل برای آقای مدیرعامل نادیده گرفته شده است.
نکته قابل تامل آنکه طی پیگیری‌ خبرنگار "نفتی‌ها" از بنگاه‌های مسکن در ماهشهر هم اکنون قیمت خانه ویلائی ۳ خوابه واقع در شهرک بعثت خریداری شده به صورت اجاره به شرط تملیک آقای مدیرعامل حدود ۶میلیارد تومان است.این درحالی است که بنگاه داران این منطقه معتقدند با توجه به بدل شدن این منطقه به محیطی تجاری و جایگاه ویژه این ویلا در آن، ارزش این ویلا بیش از رقمهای عنوان شده است چراکه منطقه رشد بسیار خوبی داشته و طی یکی دوسال آینده رشد تجاری آن منجر به افزایش غیرقابل تصور قیمت زمین این ویلا خواهد شد.
 ضمن آنکه واحدهای آپارتمانی کلنگی ۳ خوابه دراین شهرک آن‌هم بدون بازسازی چشمگیر و بدون دارا بودن مزایایی چون حیاط و … بیش از یک میلیار تومان خریدوفروش می‌شوند! بنابر مستندات ضمیمه شده در این گزارش، یک سوال به قوت خود باقی است که چگونه خانه ویلائی ۶ میلیاردی امروز و بیش از یک میلیاردی سال ۱۳۹۶ حدود ۲۸۲ میلیون تومان آنهم بصورت اقساط به مدیرعامل منطقه واگذار گردیده در حالیکه در وهله اول به دلیل پروازی بودن وی امکان چنین کاری وجود نداشته و در وهله دوم اغلب کارکنان رسمی این منطقه همچنان با مشکلات مسکن دست به گریبان هستند؟

 
 
 
 
 
 

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41207

کلیدواژه

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

اخبار مرتبط

نظرات شما

2 نظر
ناشناس / 1400/6/22 - 10:10
منازل ویلایی واگذارشده در شرکتها هم به همین صورت هستن
rateup 1
 ratedown 2
محمد حسینی / 1400/6/14 - 15:44
کار تمام مدیران در شرکتهای منطقه ویژه خوردن حق کارگران بیچارست
rateup 2
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها