نفت / شناسه خبر: 41203 / تاریخ انتشار : 1400/6/10 12:11
|

برگزاری انتخابات انجمن صنفی برای پیمانکاری‌های عسلویه برای اولین بار

برای اولین بار، کارگران مجتمع گاز پارس جنوبی، صاحب تشکل صنفی می‌شوند.

نقتی ها /کارگران پارس جنوبی گفتند: برای اولین بار کارگران پیمانکاری یا همان ارکان ثالثِ مجتمع گاز پارس جنوبی، دارای تشکل صنفی می‌شوند. مقدمات ایجاد انجمن صنفی کارگری در تقریباً تمام پالایشگاه‌های پارس جنوبی فراهم شده و امروز (دهم شهریور ماه) انتخابات در پالایشگاه نهم در حال برگزاری است.

این کارگران با ابراز خشنودی از این اتفاق می‌گویند: در سایر پالایشگاه‌ها نیز زمان برگزاری انتخابات معلوم شده؛ برای نمونه، در پالایشگاه دوازدهم، انتخابات چهاردهم برگزار می‌شود یا زمان رای گیری در پالایشگاه دهم، بیست و هشتم شهریورماه است.

کارگران با تاکید بر اینکه فقط کارگران پیمانکاری در این انتخابات شرکت می‌کنند، افزودند: از این به بعد، پیمانکاری‌های پارس جنوبی که تعداد آن‌ها براساس آمار رسمی، تقریباً دو برابر قراردادی‌ها و رسمی‌های این منطقه است، با داشتن تشکل صنفی قانونی، خیلی بهتر می‌توانند از حقوق قانونی خود دفاع کنند.

به گفته‌ی آن‌ها، ایجاد تشکل صنفی برای کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی، می‌تواند اولین گام در جهت رفع تبعیض مزدی و شغلی در این منطقه استراتژیک کشور باشد و تضاد منافع میان کارگران رده‌های مختلف را از میان بردارد.

براساس الزامات فصل ششم قانون کار، تمام کارگران کشور می‌توانند از میان سه نوع تشکل صنفی رسمی، برای ایجاد یک نمونه اقدام کنند؛ پس از این، هر پالایشگاه گازی پارس جنوبی، یک انجمن صنفی قانونی خواهد داشت.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41203

کلیدواژه

پیمانکاری‌های عسلویه

انتخابات انجمن صنفی برای پیمانکاری‌های عسلویه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها