نفت / شناسه خبر: 40997 / تاریخ انتشار : 1400/5/3 12:57
|

عراق و لبنان قرارداد تبادل نفت در ازای خدمات پزشکی امضا کردند

لبنان طبق قراردادی که در روز شنبه بسته شده می‌تواند یک میلیون تن نفت سنگین عراق را در ازای کالاها و خدمات پزشکی طی یک سال خریداری کند.

نقتی ها /به نقل از فرانس ۲۴، طبق قراردادی که در روز شنبه در بغداد بسته شد، عراق در ازای دریافت خدمات پزشکی، یک میلیون تن نفت برای به راه انداختن نیروگاه‌های برق لبنان عرضه می‌کند.
هر دوی این کشورها با بحران انرژی مواجه هستند و کمبود برق بیمارستان‌های آنها را تحت تاثیر قرار داده است.
ریموند قجر، وزیر انرژی لبنان گفت طبق این قرارداد می‌توانند یک میلیون تن نفت سنگین عراق را  در ازای کالاها و خدمات پزشکی طی یک سال خریداری کنند. خرید این نفت از طرف شرکت «الکتریسیته دو لیبان»، تولید کننده اصلی برق در لبنان صورت می‌گیرد.
لبنان نمی‌تواند مستقیماً نفت عراق را در نیروگاه های برق خود استفاده کند بنابراین بیروت باید سوخت متناظر با آن را از سایر عرضه‌کنندگان که نفت عراق را دریافت می‌کنند خریداری کند.
وی با اشاره به پیچیدگی این مکانیسم گفت این قرارداد یک سوم نیاز این شرکت تولید برق را تامین می‌کند و امیدوار است با استفاده از آن بتوان روزانه ۹ تا ۱۰ ساعت برق برای بیش از چهار ماه تولید کرد.
لبنان در ازای دریافت این سوخت، خدمات و تجهیزات بهداشتی در بخش بیمارستانی عراق ارائه می‌دهد.
دولت لبنان در بحبوحه شرایط بد مالی و بحران اقتصادی تلاش می‌کند سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق خود را تامین کند. قطعی برق در برخی مناطق لبنان به ۲۲ ساعت در روز رسیده است.
عراق دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است ولی دهه‌ها جنگ و فساد بخش انرژی آن را نابود کرده است.
بیشتر زیرساختهای بهداشتی و سلامتی عراق از بین رفته اند و فساد فراگیر در این کشور سرمایه‌گذاری در بخش خدمات عمومی را متوقف کرده است./تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40997

کلیدواژه

نفت سنگین عراق

نیروگاه‌های برق لبنان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها