نفت / شناسه خبر: 40950 / تاریخ انتشار : 1400/4/23 07:21
|

مخاطبین "نفتی‌ها": تشکیل وزارت انرژی گره‌ای از مشکلات صنعت نفت باز نمی‌کند

در واقع به نظر می‌رسد، تغییر ساختارها چیزی جز تحمیل هزینه‌های بسیار سنگین بر دوش کشور، دولت‌ و مردم نخواهد داشت و ادغام این دو وزارت‌خانه چاله بزرگ‌تری را درست می‌کند...

نقتی ها /زمزمه‌های داستان مغفول مانده تشکیل "وزارت انرژی"  از جایی قوت گرفت که چندی قبل وزیر نفت در مراسم افتتاحیه ششمین کنگروه و نمایشگاه نفت و نیرو، از عملی بودن تشکیل وزارت انرژی سخن گفت.

بعد از آن بود که دوباره تب‌و تاب این ادغام بر سر زبان‌ها افتاد و  باردیگر بهارستانی‌ها هم به تکاپوی بررسی جوانب این ادغام افتادند و صدای  مخالفان و موافقان از گوشه و کنار بلند شد؛ درهمین راستا پایگاه تحلیلی خبری "نفتی ‌ها" نظرسنجی هفته گذشته خود را به همین موضوع اختصاص داد و از  مخاططبینش خواست تا نظر خود را بگویند به نظرشان تشکیل وزارت انرژی در دولت سیزدهم تا چه اندازه می‌تواند در توسعه هر چه بیشتر صنعت نفت یاری‌رسان باشد؟ که در این میان بیش از  ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با تشکیل این وزارت‌خانه جدید  و اثرات مطلوب احتمالیش مخالفت کردند و تنها ۲۴ درصد موافق قضیه بودند.
 

 

 

 

به‌رغم آنکه استدلال طرفداران این طرح از دولت تا مجلس گویای آن است که ضرورت اصلی این ادغام مساله ایجاد هماهنگی و پیشگیری از  موازی کاری است،اما نکته اینجاست که از نگاه مخالفان با تشکیل "وزارت انرژی" مشکلی از وضعیت کنونی حل نمی‌شود و می‌گویند ما  تجربه‌های ادغام زیادی داشته‌ایم که اکثرا موفق نبوده‌اند.

و در واقع به نظر می‌رسد، تغییر ساختارها چیزی جز تحمیل هزینه‌های بسیار سنگین بر دوش کشور، دولت‌ و مردم نخواهد داشت و  ادغام این دو وزارت‌خانه چاله بزرگ‌تری را درست می‌کند، وقتی دو وزارت‌خانه نمی‌توانند با هم بر سر ناهماهنگی‌ها و اختلافات به نتیجه برسند، معاونت هم بشوند تغییری نخواهد کرد و ادغام این دو وزارت‌خانه تنها سطح مدیریتی اختلافات و دعوا را تغییر می‌دهد.

اما سوال پایانی که در این میان مطرح می‌شود این است که  آیا تاکنون پس از تشکیل یا ادغام و انحلال برخی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، به جایگاه مورد نظر و مطلوبی رسیده‌ایم یا خیر؟ در حالی که  در این شرایط باید هدف‌گرایانه عمل کنیم و اثرگذار باشیم.

شما مخاطبین عزیز "نفتی‌ها" همچنان می‌توانید برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40950

کلیدواژه

وزارت انرژی

مخالفان تشکیل وزارت انرژی

موتفقان تشکیل وزارت انرژی

نفتی ها

صنعت نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها