نفت / شناسه خبر: 40847 / تاریخ انتشار : 1400/4/5 12:08
|

هدفگذاری عراق برای تولید ۹۰ درصد گاز طبیعی مصرفی در داخل تا سال ۲۰۲۵

وزارت نفت عراق قصد دارد با جذب سرمایه‌گذاری در میادین گازی ۹۰ درصد از گاز مورد نیاز خود برای تولید برق را تا ۲۰۲۵ در داخل تولید کند.

نقتی ها /به نقل از عرب نیوز، احسان عبدالجبار وزیر نفت عراق گفت وزارت نفت این کشور قصد دارد پیمانکاری برای سرمایه‌گذاری در میدان گازی عکاظ جذب کند تا بتواند تا ۲۰۲۵، چهار هزار میلیون فوت مکعب گاز تولید کند. به این ترتیب عراق ۹۰ درصد از نیاز خود به گاز طبیعی برای تولید برق را تامین خواهد کرد.

عراق برای همگام شدن با رشد جمعیت تا ۲۰۳۰ به گاز بیشتری جهت تولید برق نیاز دارد. انتظار می رود تا آن زمان ۱۰ میلیون نفر به جمعیت عراق اضافه شوند.

 وزیر نفت عراق اظهار داشت این کشور هنوز هم ۱۵ درصد از گاز مورد نیاز خود را وارد خواهد کرد. زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی پایانه‌های جدید واردات گاز از سایر کشورها مثل قطر هم در حال ساخت است.

 عراق در حال حاضر حدود ۳۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی مصرف می‌کند که ۱۳۰۰ فوت مکعب از آن در عراق تولید شده و باقی از ایران وارد می‌شود.  عبدالجبار تاکید کرد کشورش در واقع به ۴۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز نیاز دارد.

 عراق قصد دارد طی سال‌های آینده چندین نیروگاه برق با مشارکت شرکت‌های بین‌المللی و عربی بسازد که برخی از آنها از انرژی خورشیدی و برخی هم از گاز استخراج شده همراه با نفت استفاده خواهند کرد./تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40847

کلیدواژه

وزارت نفت عراق

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها