نفت / شناسه خبر: 40582 / تاریخ انتشار : 1400/2/21 13:15
|

ونزوئلا به ۵۸میلیارد دلار برای بازگرداندن سطح تولید نفت به ۱۹۹۸ نیاز دارد

شرکت نفت دولتی ونزوئلا تخمین می‌زند کشورش به ۵۸میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای احیای تولید نفت خام تا سطح سال ۱۹۹۸ نیاز داشته باشد و سعی دارد این رقم را با استفاده از قراردادهای خدمات تولید به دست آورد

پایگاه خبری تحلیلی نفتی ها | اخبار نفت ، گاز ، پتروشیمی ، پالایش و پخش ، بنزین ، گازوئیل ، میادین نفتی /شرکت نفت دولتی ونزوئلا تخمین می‌زند کشورش به ۵۸میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای احیای تولید نفت خام تا سطح سال ۱۹۹۸ نیاز داشته باشد و سعی دارد این رقم را با استفاده از قراردادهای خدمات تولید به دست آورد.

شرکت نفت دولتی ونزوئلا به ۵۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای احیای تولید نفت خام تا سطح سال ۱۹۹۸ یعنی قبل از به قدرت رسیدن هوگوچاوز نیاز دارد. ونزوئلا در آن زمان ۳.۴ میلیون بشکه در روز تولید داشت.

طبق سندی با عنوان «فرصت‌های سرمایه‌گذاری» که در فوریه ۲۰۲۱ توسط بخش برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت نفت ونزوئلا منتشر شد، این کشور به‌دنبال جذب سرمایه جهت بهبود تأسیسات تولید نفت خود تحت مدل‌های تجاری جدید است.

اصلی‌ترین مدلی که شرکت نفت دولتی ونزوئلا در این صنعت مشخص کرده بود، استفاده از قراردادهای خدمات تولید است.

طبق این قراردادها، پیمانکاران ۱۰۰ درصد تأمین مالی عملیات‌ها را در میادین نفتی به‌عهده می‌گیرند و به‌عوض بخشی از جریان پول نقد آزاد پروژه را دریافت می‌کنند و دولت ونزوئلا مالک کامل میادین نفتی و تأسیسات مرتبط با آنها باقی خواهد ماند.

این کشور بحران‌زده  در آمریکای جنوبی تنها ۵۷۸ هزار بشکه در روز نفت خام در ماه مارس تولید کرد در حالی که هدف آن برای تولید در ۲۰۲۱، ۱.۲۸ میلیون بشکه در روز است.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، به‌دنبال بهبود رابطه با بخش خصوصی جهت جذب سرمایه‌گذاری برای بازسازی اقتصاد ویران‌شده کشورش است.

سه هدف اصلی صنعت نفت ونزوئلا طبق این سند عبارتند از: تثبیت و بهبود تولید نفت و گاز، بازگرداندن اطمینان، امنیت و کیفیت به عملیات‌ها و تأمین کامل سوخت برای بازار داخلی.

واشنگتن با هدف سرنگونی دولت مادورو شرکت نفت دولتی این کشور را تحریم کرده است و دولت ونزوئلا آمریکا را متهم به تلاش برای تحت کنترل گرفتن ذخایر نفتی این کشور می‌کند.

سخت‌تر شدن تحریم‌ها علیه ونزوئلا در ۲۰۱۹ در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، توانایی این کشور برای جذب سرمایه‌گذاری را به چالش کشید چون شرکای این کشور ترجیح می‌دادند با خطر قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکا مواجه نشوند، به‌علاوه شرکت‌های نفت کشورهای حامی ونزوئلا مثل روسیه و چین هم از همکاری با شرکت نفت دولتی ونزوئلا سر باز زدند.

شرکت نفت ونزوئلا همچنین تخمین می‌زند ۷.۶۵ میلیارد دلار برای احیای خطوط لوله، پروژه‌های تزریق گاز به میادین نفتی و احیای ترمینال‌ها و پالایشگاه‌ها نیاز است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40582

کلیدواژه

ونزوئلا

نفت خام

هوگوچاوز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها