نفت / شناسه خبر: 40541 / تاریخ انتشار : 1400/2/12 12:14
|

ارز مورد نیاز خرید واکسن کرونا از محل مطالبات گازی ایران از عراق پرداخت می‌شود

وزیر نیرو گفت: ارز مورد نیاز خرید واکسن کرونا از روسیه از محل مطالبات‌ ایران از عراق تامین و به زودی نخستین پرداخت انجام می‌شود.

نفتی ها /"رضا اردکانیان" روز یکشنبه در حاشیه دیدار با «ماجد مهدی حنتوش» وزیر برق جمهوری عراق در محل وزارت نیرو در جمع خبرنگاران افزود: براساس دستور رییس جمهوری از یک ماه پیش مقرر شده بود ارز مورد نیاز خرید واکسن از نقاط مختلف جهان تامین شود.

وی با بیان اینکه خرید واکسن طبق نظر وزارت بهداشت، از منابع مختلف انجام خواهد شد، افزود: بر اساس قرارداد بین ایران و روسیه، بخشی از طلب ما از عراق، صرف خرید واکسن‌های روسی می‌شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: سفر وزیر برق عراق بیشتر برای تنظیم مطالبات ریالی وزارتخانه‌های نفت و نیرو انجام شده است

در همین راستا یژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ماجد مهدی حنتوش وزیر برق عراق در نشستی مشترک راه های دریافت مطالبات گازی ایران از عراق را بررسی کردند.

به گزارش شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت بیژن زنگنه با اشاره به اینکه دو قرارداد مهم در زمینه صادرات گاز ایران به عراق در سال‌های گذشته با وزارت برق این کشور امضا شده است، تصریح کرد: تاکنون ۲۷ میلیارد مترمکعب گاز ایران به عراق صادر شده است.

وی گفت: رابطه بسیار قوی بین ملت و دولت ایران با عراق وجود دارد، امیدوارم سفر شما به توسعه روابط دو طرف و وزارتخانه‌های نفت ایران و برق عراق که بنیان‌های خوبی برای آن گذاشته شده است، بینجامد.

وزیر نفت گفت: البته پرداخت‌ پول گاز با مشکلاتی روبه‌روست که امیدواریم به‌زودی بتوانیم به راه‌حلی در این زمینه برسیم.

وزیر برق عراق هم در این دیدار اظهار کرد: رابطه ایران و عراق خوب و ممتاز است و تلاش می‌کنیم روابط را روز به روز توسعه دهیم.

وی با اشاره به قرارداد صادرات گاز بین دو کشور برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق عراق، گفت: تلاشمان این است راه‌حلی برای مشکل پرداخت‌ها پیدا و پول گاز را به ایران برسانیم.

ادامه دارد....

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40541

کلیدواژه

مطالبات گازی ایران از عراق

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها