نفت / شناسه خبر: 40528 / تاریخ انتشار : 1400/2/8 11:44
|

بحران کرونای هند نفت را نزولی کرد

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر گسترش سریع بیماری کووید ۱۹ در هند و رشد بالاتر از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کرد.

نفتی ها /قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر گسترش سریع بیماری کووید ۱۹ در هند و رشد بالاتر از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات نفت برنت با سه سنت معادل ۰.۰۵ درصد کاهش، به ۶۶ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با پنج سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش، به ۶۲ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید.

شاخص نفت برنت شب گذشته تحت تاثیر تایید برنامه افزایش تولید نفت اوپک پلاس در ماه مه، با ۱.۲ درصد افزایش و نفت آمریکا با ۱.۷ درصد افزایش بسته شده بود.

رشد سریع موارد ابتلا به کووید ۱۹ در هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است و همچنین ژاپن و برزیل تردیدهایی را نسبت به روند احیای تقاضا در کوتاه مدت برانگیخته و به خوش بینی بازار لطمه زده است.

آمار قربانیان کووید ۱۹ هند روز چهارشنبه از مرز ۲۰۰ هزار نفر عبور کرد و کمبود اکسیژن، ملزومات پزشکی و کارکنان بیمارستان، رکورد بالای مبتلایان جدید را به چالشی برای این کشور تبدیل کرده است.

در موج دوم شیوع کووید ۱۹ روزانه دستکم ۳۰۰ هزار مورد ابتلای جدید در یک هفته گذشته ثبت شده و تاسیسات بهداشت و درمان و سوزاندن اجساد را تحت فشار طاقت فرسایی قرار داده و ضرورت واکنش بین المللی سریع را بارز کرده است.

در این بین، موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته به میزان ۴.۳۱۹ میلیون بشکه رشد کرده که بسیار بالاتر از پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بوده است. گزارش رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا از آمار نفت و فرآورده های نفتی بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می شود.

مورای آوکین کلاس، مدیر مالی شرکت بریتیش پترولیوم در جلسه اعلام درآمدهای سه ماهه اول این شرکت با تحلیلگران گفت: همچنان مازاد نفت زیادی وجود دارد که اوپک پلاس باید مدیریت کند و ابهام زیادی در فضای پاندمی موج می خورد.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک، روسیه و متحدانش روز سه شنبه اعلام کردند به برنامه های افزایش تدریجی تولید از ماه مه تا ژوئیه پایبند خواهند بود و در این مدت سه ماه ۲.۱ میلیون بشکه در روز عرضه به بازار را احیا کرده و محدودیت عرضه خود را به ۵.۸ میلیون بشکه در روز تسهیل می کنند.

ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40528

کلیدواژه

مورای آوکین کلاس

بریتیش پترولیوم

کووید ۱۹

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها