نفت / شناسه خبر: 40526 / تاریخ انتشار : 1400/2/8 11:41
|

کرونا باعث کمبود کارگر در پالایشگاه‌های هند شد

بعضی از پالایشگاه‌های هندی ناچار شده اند تعمیرات در تاسیساتشان را به تاخیر بیاندازند زیرا افزایش موارد کرونا در این کشور باعث شده کارگران پالایشگاه به خانه هایشان فرار کنند یا بیمار شوند.

نفتی ها /بعضی از پالایشگاه‌های هندی ناچار شده اند تعمیرات در تاسیساتشان را به تاخیر بیاندازند زیرا افزایش موارد کرونا در این کشور باعث شده کارگران پالایشگاه به خانه هایشان فرار کنند یا بیمار شوند.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد شرکت‌های بهارات پترولیوم و ایندین اویل که در میان بزرگترین پالایشگرهای نفت هند هستند، تعطیلی برنامه ریزی شده تاسیسات خود را به دلیل کمبود کارگر به تعویق انداختند.

هند رکورد روزانه بالای مبتلایان جدید به کووید ۱۹ را گزارش کرده که روز دوشنبه به ۳۵۳ هزار نفر رسید. بیمارستانهای این کشور توان پاسخگویی به حجم بالای مراجعان را ندارند و به نظر می رسد مهار شیوع بیماری غیرممکن شده است. در نتیجه این تحولات، بسیاری از صنایع با کمبود نیروی کار روبرو شده اند و کارگران مهاجر از ترس یک قرنطینه دیگر، شهرها را ترک می‌کنند و این وضعیت باعث وخیمتر شدن کمبود نیروی کار شده است.

افزایش آمار ابتلا در هند و چشم انداز تیره و تار آن، قیمتهای نفت را هم تحت فشار کاهشی قرار داده است. هند یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت جهان است و برای تامین ۸۰ درصد نیازهای داخلی به واردات متکی است. با این حال با میلیونها نفری که بیمار شده اند، دورنمای اقتصاد این کشور که پیش از موج اخیر شیوع کووید ۱۹ روند بهبود مطلوبی را نشان می داد، به یکباره تغییر کرده است.

طبق برآورد شرکت مشاوره FGE، تقاضای هند برای بنزین ۱۰۰ هزار بشکه در روز در آوریل و بیش از ۱۷۰ هزار بشکه در روز در ماه مه کاهش خواهد یافت. مجموع فروش بنزین هند در مارس حدود ۷۴۷ هزار بشکه در روز بود. تقاضا برای دیزل که حدود ۴۰ درصد از فروش سوختها را تشکیل  می‌دهد و حدود ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز است، ممکن است در آوریل به میزان ۲۲۰ هزار بشکه در روز و در ماه مه ۴۰۰ هزار بشکه در روز افت کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بلومبرگ پیشتر گزارش کرده بود مجموع مصرف بنزین و دیزل هند ممکن است ماه میلادی جاری در نتیجه افزایش موارد بیماری، ۲۰ درصد کاهش پیدا کند. این کاهش مصرف به کاهش نرخ تولید پالایشگاهی و رشد ذخایر نفت هند منجر  می‌شود و به نوبه خود واردات این کشور در ماههای آینده را کاهش خواهد داد.

ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40526

کلیدواژه

بلومبرگ

پالایشگاه‌های هندی

کرونا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها