نفت / شناسه خبر: 40434 / تاریخ انتشار : 1400/1/24 14:25
|

رکورد تاریخی تولید «الفین» پتروشیمی جم به ثبت رسید

در سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ تاسیس این شرکت پتروشیمی، رکورد تولید بیش از یک میلیون و 220 هزار تن محصول در مجتمع الفین به ثبت رسید.

نفتی ها /همزمان با اجرای طرح‌های مختلف رفع موانع و گلوگاه‌های تولید، برای نخستین بار در تاریخ تاسیس پتروشیمی «جم»، رکورد تولید محصولات در واحد «الفین» این شرکت پتروشیمی در سال جهش تولید شکسته شده است.
بر این اساس، در سال ۱۳۹۹، تولید تجمعی واحد الفین پتروشیمی جم برای نخستین بار با ثبت یک رکورد تازه به رقم کم سابقه بیش از یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ بیش از ۶۲ هزار تن افزایش یافته است.
تولید بالغ بر یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن محصول در واحد الفین پتروشیمی جم هر چند در تاریخ تاسیس این شرکت پتروشیمی بی سابقه بوده اما ثبت این رکورد منجر به جهش تولید در سایر زنجیره های ارزش پتروشیمی جم شده به طوری که آمارهای رسمی از ثبت بالاترین میزان تولید محصولاتی همچون پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن سنگین، پروپیلن و ... پتروشیمی جم در سال جهش تولید شده است.
همسو با ثبت رکورد جدید تولید واحد الفین، پتروشیمی جم سال گذشته در حوزه سودآوری و فروش وضعیت قابل قبولی را تجربه کرده است به طوری که میران فروش با ثبت جهشی ۹۵ درصدی از مرز ۲۶ هزار و ۲۸۰ میلیون تومان گذشته است.
علاوه بر این، باید به این نکته هم اشاره کرد که رکورد جدید تولید مجتمع الفین درحالی رقم خورده که پارسال با اجرای یکی از بزرگترین پروژه های رفع موانع تولید در مجتمع «الفین» پتروشیمی جم در کنار افزایش ۶۰۰ هزار دلاری سودآوری به ازای هر کوره این واحد، تولید دو محصول کلیدی اتیلن و پروپیلن افزایش یافته است.
در کنار ثبت آمار بالای تولید، کاهش و مدیریت مصرف سوخت و انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش راندمان و بهره‌وری حرارتی، از دیگر دستاوردهای اجرای این پروژه بزرگ رفع موانع تولید به شمار می‌رود./ایلنا

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40434

کلیدواژه

پتروشیمی جم

الفین

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها