نفت / شناسه خبر: 40343 / تاریخ انتشار : 1399/12/26 14:58
|

ایران امروز یکی از کشورهای برتر نیروگاه ساز جهان است

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: سطح دانش و تکنولوژی متخصصان ایرانی در ساخت نیروگاه در تمام سطح جهان شناخته شده است.

نفتی ها /اسماعیل نمازی، مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی در حاشیه ششمین همایش ساخت داخل و بازسازی تجهیزات و قطعات نیروگاهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران امروز یکی از کشورهای برتر نیروگاه ساز جهان است و این موضوع، مورد تأیید تمامی کشورها بوده به طوری که سطح دانش و تکنولوژی متخصصان ایرانی در ساخت نیروگاه در تمام سطح جهان شناخته شده است.

وی افزود: شرکت های ایرانی امروز هم تمامی نیروگاههای مورد نیاز کشور را می سازند، هم تعمیرات اساسی و دوره ای را انجام می دهند و هم به بهرین شکل ممکن، بهره برداری می کنند.

نمازی تصریح کرد: نیروگاههای جدید را با توان داخلی می سازیم و بهره برداری می کنیم و علاوه بر آن، نیروگاههایی که در گذشته شرکت هیا خارجی ساختند را نیز نگهداری و بهره برداری می کنیم که بخش دوم، مورد تأکید همایش ساخت داخل امسال بوده؛ چرا که تجهیزات و قطعات نیروگاهی با مشخصات مختلفی در کشور در نیروگاههای در مدار بهره برداری وجود دارند که هر گدام ساخت یک شرکت خارجی است و ویژگی ها و مشخصاتش با قطعات دیگر متفاوت است؛ اینکه بتوانیم در زمینه تعمیرات و بهره برداری یک طیف وسیعی از تجهیزات و قطعات ساخت شرکت های خارجی به خودکفایی در دانش و اجرا برسیم، موفقیتی مهم است.

وی ادامه داد: توان تعمیراتی تجهیزات نیروگاهی در کشور روندی روبه رشد است و با توجه اینکه اولویت صنعت برق کشور، اول حفظ ظرفیت موجود و سپس ارتقای ظرفیت با ایجاد نیروگاههای جدید است، بحث تعمیرات و نگهداری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چندسال اخیر، در تأمین داخلی قطعات یدکی نیروگاهها موفقیت های روبه رشدی داشته ایم و تلاش شده قطعات یدکی برای تجهیزات اصلی با توان داخلی طراحی و ساخته شود که به طور مثال هم اکنون می توانیم تقریبا تمامی پره های توربین گاز و بخاری را در کشور بسازیم.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40343

کلیدواژه

شرکت تولید نیروی برق حرارتی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها