نفت / شناسه خبر: 40280 / تاریخ انتشار : 1399/12/16 08:00
|

افشای مهره چینی مافیایی در مجلس/ بازی خوب شطرنج بازان هلدینگ باختر با منافع ملی!

تحقیق و تفحصی که ناکام ماندن آن حداقل در ۲ دور مجلس این نکته را به صاحبان این هلدینگ ثابت ساخته که ادامه روند فعلی و به تاخیر انداختن این بررسی تنها دودی است که به چشمان خودشان خواهد رفت ...

نفتی ها /باید به افراد پشت پرده عدم تحقق تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر تبریک گفت. افرادی که تعداد آنان کم نیست؛برخی داخل مجلس و برخی بیرون مجلس؛ اما تلاش آنان برای تشکیل نشدن این تیم آنچنان موثر بوده که همچنان پس از گذشت بیش از چهارماه از تصویب تشکیل آن، اما همچنان این هفته نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا هیات رئیسه تیم تحقیق و تفحص کننده مشخص نشد و به نظر می‌رسد حداقل تا اردیبهشت ماه سال آینده هیچ گونه پیشرفتی در تشکیل تیم و آغاز تحقیق و تفحص صورت نگیرد.
البته شطرنج بازان پشت پرده این واگذاری مبهم فکر تشکیل این تیم پس از کش و قوس‌های فراوان را هم کرده اند. خیلی ساده است بالاخره چند هفته می‌توان با قدرت پشت پرده از به حدنصاب رسیدن اعضا برای تعیین هیات رئیسه جلوگیری کرد اما بالاخره اتفاقی است که خواهد افتاد. اما شطرنج بازان پشت پرده این رانت بزرگ فکر آنجا را هم کرده اند. ظاهرا هستند افرادی که رابطه فامیلی با مهره های اصلی این واگذاری دارند و اکنون در حال رایزنی برای نشستن بر صندلی هیات رئیسه و حتی ریاست این تیم هستند تا این تحقیق و تفحص را یکبار برای همیشه به نفع خود حل کنند!
تحقیق و تفحصی که ناکام ماندن آن حداقل در ۲ دور مجلس این نکته را به صاحبان این هلدینگ ثابت ساخته که ادامه روند فعلی و به تاخیر انداختن این بررسی تنها دودی است که به چشمان خودشان خواهد رفت و برای یکبار هم شده باید این داستان را درست خوانده نشده تمامش کنند!
شاید برای همین است که طراح این تحقیق و تفحص چه در دور قبلی مجلس و چه دراین دوره ازاین اتفاق ابراز نگرانی می‌کند و تاکید دارد:  برخی افرادی که با مسئولین پتروشیمی باختر ارتباط فامیلی دارند خود را برای ریاست هیات تحقیق و تفحص آماده کرده‌اند که در نهایت با حضور این افراد در هیات رئیسه تحقیق و تفحص می‌توان گفت بررسی شونده با بررسی کننده یکی خواهد شد و تعارض منافع پیش می‌آید.
بنابراظهارات محمودزاده، هیات ۱۵ نفره این تحقیق و تفحص مشخص شده و در حال حاضر باید هیات رئیسه آن انتخاب تا کار تحقیق و تفحص آغاز شود، اما برخی با لابی و رایزنی با سایر اعضای کمیسیون باعث عدم حضور حداکثری اعضای ۱۵ نفره انتخاب شده تحقیق و تفحص در جلسه روز دوشنبه هفته گذشته کمیسیون گردیده اند که در نهایت به خاطر عدم رسیدن حد نصاب تعداد حاضرین، باز هیات رئیسه این تحقیق و تفحص انتخاب نشد.
به اعتقاد نماینده مهاباد در مجلس، اعمال نفوذ در مسیر تحقیق و تفحص از پتروشیمی باختر از سوی برخی عوامل خارج و داخل مجلس شورای اسلامی در حال اجراست و باید هر چه زودتر برای این نفوذ پرقدرت فکری کرد!
این درحالی است که تقاضای تحقیق و تفحص از پتروشیمی باختر از شهریور امسال در مجلس کلید خورد و پس از تحویل این تقاضا به هیات رئیسه مجلس، به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد که در جلسه روز سه شنبه ۱۸ شهریور کمیسیون مطرح و در نهایت در جلسه روز چهارشنبه هفتم آبان امسال در صحن علنی مصوب شد. اما از آنزمان تا کنون به دلایل مختلف از تشکیل این تیم و اجرای این تحقیق جلوگیری به عمل می‌آید در حالیکه در مقابل این اقدام نهادهای نظارتی سکوت اختیار کرده اند و تا کنون علی رغم نگاشتن گزارش‌های مختلف ازاین پشت پرده و البته اظهارنظر نمایندگان مختلف چه در صحن و چه در گفت‌وگو با رسانه‌ها هنوزهم پیروزمیدان، شطرنج بازانی هستند که سال‌هاست با پول ملی مقابل منافع ملی ایستاده اند! اما دراین بین شاید بد نباشد نهادهای نظارتی با ورود به این موضوع به ۲ سوال اساسی پاسخ دهند. ابتدا آنکه افرادی که رابطه فامیلی با این افراد دارند و سعی دارند تا ریاست این تیم را برعهده بگیرند چه کسانی هستند و اگر حتی صداقت و درستی آنان نیز ثابت شده اجازه دخالت دراین تصمیم گیری را نداشته باشند. درعین حال یک سوال مهمتر باقی است که چه کسانی غایب می‌شوند تا حدنصاب صورت نگیرد و هیات رئیسه برای آغاز این تحقیق و تفحص تشکیل نگردد؟ قطعا پاسخ به این ۲ سوال می‌تواند منجر به شناسایی پشت پرده‌هایی شود که نتیجه آن قطعا به نتیجه رسیدن تحقیق و تفحصی خواهد بود که منافع ملی را بازمی‌گرداند!/ دانیال قربانی

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40280

کلیدواژه

هلدینگ باختر

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها