نفت / شناسه خبر: 40191 / تاریخ انتشار : 1399/12/2 11:47
|

۲۸ شرکت از ۳۰ پتروشیمی ماهشهر توسط مدیران پروازی اداره می شود

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: وقتی ۲۸ شرکت از ۳۰ پتروشیمی ماهشهر توسط مدیران پروازی اداره می شود نباید انتظار توسعه در استان داشت.

نفتی ها /سید کریم حسینی  در آئین تکریم و معارفه استاندار خوزستان، اظهار کرد: از وزیر کشور گلایه دارم که باید برای این آئین حضور پیدا می‌کرد؛ حضور وی در استان خوزستان هم احترام به مردم و هم آشنایی با مشکلات این استان است.

وی افزود: امروز با وجود همه خدمات رسانی مسئولان کشوری به استان خوزستان، هنوز هم باید از کمبودهای ابتدایی و وجود مشکلات در این استان صحبت کنیم؛ این زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست که من مشکلات خوزستان را شبیه به سخنرانی ۲۰ سال قبل نمایندگان مجلس در استان خوزستان بازگو کنم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه اولین موضوع مورد نظر برای استان خوزستان بیماری کروناست، عنوان کرد: آب و مسائل مربوط به آن شاهد مشکلات استان خوزستان است که همیشه باید به آن بپردازیم.

حسینی در خصوص آب‌رسانی به شهرهای مختلف خوزستان گفت: از هر شهرستانی که بازدید داشته‌ایم، همه با مشکلات و تنش آبی مواجه هستند و تا زمانی که خوزستان به آب برای حق آبه رودخانه‌ها، شرب و کشاورزی نیاز دارد، انتقال آب باید خط قرمز همه مسئولان و نمایندگان باشد.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب هیچ توجیه منطقی، عقلانی و محیط زیستی ندارد، بیان کرد: ساماندهی شبکه آب و فاضلاب، توجه به ظرفیت‌های کشاورزی دارد و اجرای هرچه سریع‌تر فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز از دیگر مطالبات برای استان خوزستان است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای جوانان، بیان کرد: عدم استقبال صحیح از سرمایه‌گذاران به ویژه در بخش خصوصی برای خوزستان یکی از نقطه‌ضعف‌های موجود در این استان است.

حسینی گفت: برای شبکه فاضلاب خوزستان، اجرایی شدن طرح با ۵۵۰ هزار هکتاری و همچنین حل دیگر مشکلات استان در کمیسیون تلفیق چاره‌اندیشی‌هایی می‌شود.

وی افزود: به‌کارگیری مدیران بومی و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان بومی این استان یکی از انتظارات مهم است، گفت: وقتی ۲۸ شرکت از ۳۰ شرکت پتروشیمی ماهشهر توسط مدیران پروازی اداره می‌شود، نباید انتظار داشته باشیم که دغدغه برای اشتغال‌زایی جوانان بومی داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اظهار کرد: راه از مسائل اولیه و مهم خوزستان است، در محورهای مختلف به ویژه راه‌های روستایی همچنان مشکل داریم؛ جاده‌های آسیب‌دیده از سیل نیز هنوز آن‌طور که باید و شاید بازسازی نشده‌اند.

حسینی عنوان کرد: توجه به همه قومیت‌ها، گروه‌ها، شهرها و روستاهای خوزستان یک اصل برای این استان محسوب می‌شود که از استاندار جدید انتظار داریم توجه بیشتری به این موارد داشته باشند؛ در عین حال از نقطه نظرات علما، نخبگان و اساتید دانشگاه بهره‌مند شود تا راهکارهای آنها برای رفع مشکلات خوزستان را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: مطالبات استان خوزستان از نفت کاملاً به حق است، در جلسه با وزیر نفت اعلام کردیم که خوزستان از حق سه درصد نفت بهره‌مند نیست و پیشنهادی برای تشکیل صندوق توسعه خوزستان را از سوی وزارت نفت ارائه دادیم تا با اولویت‌بندی نسبت به رفع مشکلات این استان اقدام شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به لزوم صیانت از آرا و برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری و شورای شهر در استان خوزستان گفت: فعالان سیاسی خوزستان در مورد انتخابات قبلی گلایه‌هایی داشتند که امیدوارم استاندار جدید در انتخابات آتی نسبت به رفع این گلایه‌ها و دغدغه‌ها اقدام کند.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40191

کلیدواژه

سید کریم حسینی

مدیران پروازی

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان

مدیران پروازی پتروشیمی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها