نفت / شناسه خبر: 40155 / تاریخ انتشار : 1399/11/27 11:42
|

روسیه: بازارهای نفت به تعادل رسیدند

معاون نخست وزیر روسیه اظهار کرد بازارهای جهانی پس از سقوط تقاضا در نتیجه شیوع ویروس کرونا در سال گذشته به تعادل رسیدند.

نفتی ها /معاون نخست وزیر روسیه اظهار کرد بازارهای جهانی پس از سقوط تقاضا در نتیجه شیوع ویروس کرونا در سال گذشته به تعادل رسیدند.

الکساندر نواک به تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد در چند ماه گذشته شاهد نوسان اندک بوده ایم که به معنای متعادل شدن بازار است و قیمتها امروز مطمئنا با وضعیت بازار مرتبط هستند.

وزیر انرژی سابق روسیه که در نوامبر از سوی پوتین به مقام معاون نخست وزیری ارتقا یافت، پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت امسال بین ۴۵ تا ۶۰ دلار خواهد بود.

قیمت نفت برنت تحت تاثیر بهبود تقاضا در آمریکا و چین و عرضه واکسنهای کووید ۱۹ از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۲۱ درصد رشد کرده و به ۶۲ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسیده است.

اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، اعلام کرده اند تلاش می کنند به سرعت مازاد ذخایر نفت که در دوره همه گیری ویروس کرونا ایجاد شدند را حذف کنند.

سهمیه تولید نفت روسیه تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ژانویه به میزان ۱۲۵ هزار بشکه در روز و در ماههای فوریه و مارس به میزان ۶۵ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نواک همچنین گفت: ساخت خط لوله نورد استریم ۲ با وجود تلاشهای آمریکا برای به تاخیر انداختن آن، پیش خواهد رفت. کار روی این شاه لوله که گاز روسیه را مستقیما از طریق دریای بالتیک به آلمان می رساند، در نوامبر ازسرگرفته شد.

ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40155

کلیدواژه

نخست وزیر

ویروس کرونا

روسیه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها