نفت / شناسه خبر: 40146 / تاریخ انتشار : 1399/11/26 11:50
|

نخستین پمپ ۳.۲ مگاواتی به طرح انتقال نفت‌خام گوره جاسک رسید

به گفته قائم‌مقام طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، نخستین دستگاه پمپ ۳.۲ مگاواتی ساخت ایران پس از گذراندن موفق آزمون‌های عملکردی، دیروز (شنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) به طرح انتقال نفت خام گوره–جاسک تحویل ...

نفتی ها /به گفته قائم‌مقام طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، نخستین دستگاه پمپ ۳.۲ مگاواتی ساخت ایران پس از گذراندن موفق آزمون‌های عملکردی، دیروز (شنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) به طرح انتقال نفت خام گوره–جاسک تحویل و به محل نصب در تلمبه‌خانه شماره ۲ واقع در ۵۰ کیلومتری بوشهر رسید.

«علی جعفرزاده» با اعلام این خبر گفت: این نخستین پمپ ۳.۲ مگاواتی ساخت ایران است که به‌دنبال امضای قراردادهای ساخت ۵۰ دستگاه پمپ‌ مورد نیاز این طرح با سازندگان ایرانی، ساخته و تحویل طرح شد.

وی با بیان اینکه این پمپ به محل تلمبه‌خانه شماره ۲ حمل شده و همزمان با ارسال آن به کارگاه، فعالیت‌های نصب و پیش‌راه‌اندازی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: برای بهره‌برداری از فاز نخست طرح، راه‌اندازی تلمبه‌خانه شماره ۲ با چهار دستگاه پمپ هدف‌گذاری شده که نخستین آن تحویل طرح شده است و بقیه پمپ‌ها نیز در روزهای آینده تحویل طرح می‌شوند.

قائم‌مقام طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک با اشاره به ساخت محدود پمپ‌هایی با این ظرفیت در خاورمیانه، گفت: ساخت این پمپ‌ها در داخل کشور علاوه بر اشتغال‌زایی، صرفه‌جویی ارزی نیز به‌دنبال داشته است.

به گفته جعفرزاده، نکته حائز اهمیت در مورد این پمپ‌ها که از سوی شرکت‌های ایرانی ساخته می‌شود این است که این پمپ‌ها از نوع پمپ‌های چندمرحله‌ای بوده و برای نخستین بار است که مراحل طراحی (پایه/ تفصیلی)، ریخته‌گری، ماشین‌کاری، آزمایش‌های استحکام بدنه و عملکرد را با موفقیت سپری کرده و به کارگاه ارسال شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: ورود این پمپ‌ها که قلب تپنده تلمبه‌خانه است، مراحل تکمیل و راه‌اندازی خط لوله گوره - جاسک شتاب گیرد.

به گزارش ایرنا، قراردادهای ساخت ۵۰ دستگاه پمپ مورد نیاز طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک با ارزش تقریبی ۴۸ میلیون یورو، مهرماه پارسال بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو امضا شده بود و در همین باره، نخستین پمپ دستگاه ۳.۲ مگاواتی ساخت داخل به این طرح راهبردی تحویل شده است.

ایرنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40146

کلیدواژه

نفت خام

گوره جاسک

قائم‌مقام

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها