نفت / شناسه خبر: 40077 / تاریخ انتشار : 1399/11/15 08:10
|

عملکرد وزارت نفت دولت روحانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اما بعد از آغاز به کار زنگنه نه تنها انتقادات فروکش نکرد بلکه روز به روز بیشتر و حتی گاهی تخصصی‌تر شد، که البته موافقان معتقدند وجود تحریم های سفت و سخت نفتی راه را برای وزارت نفت بست.

نفتی ها /بیژن نامدار زنگنه  از معدود وزرای اقتصادی دولت است که از سال 92 کار خود را به عنوان وزیر نفت آغاز کرده و به نظر می‌رسد تا پایان دولت با روحانی همراه خواهد بود، زنگنه  از همان ابتدا با انتقادات زیادی به علت  عملکردش در سال‌های گدشته وزارتش مواجه بود، و سرانجام هم با حمایت جدی رییس‌جمهور به وزارت رسید.

اما بعد از  آغاز به کار زنگنه نه تنها انتقادات فروکش نکرد بلکه روز به روز بیشتر و حتی گاهی تخصصی‌تر شد، که البته موافقان معتقدند وجود تحریم های سفت و سخت نفتی راه را برای وزارت نفت بست.

حالا با رسیدن به ماه‌های پایانی دولت روحانی، بار دیگر انتقادها از عملکرد وزارت نفت بالا گرفته و برخی معتقدند این وزارتخانه نتوانسته آن‌طور که باید به توسعه نفتی کشور بپردازد، موضوعی که بارها با واکنش تند وزیر نفت مواجه شد؛ تا اینکه چند شب پیش  زمانیکه مجری از زنگنه نقطه ضعفش را جویا شد، وی پاسخ این سوال را وزیر شدنش در این دوره دولت دانست.
بیژن نامدار زنگنه با تاکید بر اینکه نقطه ضعفش در این مدت وزیر شدنش در این دوره بوده، خاطرنشان ساخت: من در تمام دوران وزارت خود، کاری را که مصلحت می‌دانسته ام انجام دادم و هیچگاه به دلیل نگاه های منتقد عقب نشینی نکرده ام. به گفته زنگنه، وی هر کاری را که به صلاح مملکت دانسته انجام داده و بر آن پافشاری کرده است. بنابراظهارات وی، در تمام تصمیم هایش به دنبال حفظ آبروی خود نبوده چراکه آبرو را خدا داده و اوست که می‌تواند آبروی هر فردی را حفظ کند! وی در این برنامه از پایان فعالیت دولتی اش طی روزهای پایانی دولت گفت و تلویحا به عدم محبوبیت خود اشاره کرد و متذکرشد: به دنبال جذب محبوبیت نبوده است.
وزیرنفت درحالی در تمام اظهارات خود در این مورد از واژه "من" بهره برد و تصمیمات ۱۶ ساله خود در وزارت نفت را به نگاه شخصی خود نسبت داد که به اذعان کارشناسان صنعت نفت را نمی‌توان با نگاه فردی اداره کرد چراکه صنعتی چون نفت کاملا تخصصی است و تصمیم گیری در خصوص موارد مختلف آن منوط به نظر کارشناسی و اجماع جمعی متخصصان است!

در همین راستا پایگاه تحلیلی خبری "نقتی‌ها" نظرسنجی این هفته خود را به همین موضوع اختصاص داده است و از  شما مخاطبین عزیز خواسته تا اعلام کنید که عملکرد وزارت نفت دولت روحانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شما مخاطبین عزیز می‌توانید برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40077

کلیدواژه

دولت روحاني

زنگنه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها