نفت / شناسه خبر: 40028 / تاریخ انتشار : 1399/11/11 12:33
|

رشد خرید نفت چین از ایران

افزایش صادرات نفت ایران به چین در روزهای اخیر توجه ناخواسته ای را به خود جلب کرد.

نفتی ها /اندونزی یکشنبه هفته گذشته دو کشتی را که در آبهای این کشور در حال انتقال نفت بودند، توقیف کرد. این اقدام با صدور دستور آمریکا برای توقیف یک محموله نفت به میزان دو میلیون بشکه که ادعا شده نفت ایران است، همزمان شد. نفتکش حامل این محموله نفتی در حال حاضر به سمت آمریکا در حال حرکت است.

این اقدامات رشد تولید نفت ایران را بارز کرد که انتظار می رود با رویکرد ملایمتر جو بایدن در مقایسه با دولت ترامپ روبرو شود که در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و صنعت نفت ایران را هدف تحریم قرار داد. شرکتهای رصد نفتکشها شامل کپلر، پترو لجستیک و اس وی بی اینترنشنال همگی از افزایش صادرات نفت ایران خبر داده اند.

تحلیلگران سیتی گروپ در یادداشتی نوشتند: واردات نفت ایران از سوی چین به صورت مستقیم و به صورت انتقال بین دو کشتی یا ترکیب کردن نفت ایران با انواع دیگر نفت خلیج فارس  سریعترین رشد را داشته است. گروههای رصد نفتکشها گزارش کرده اند صادرات هفتگی نفت ایران حتی پیش از پایان سال میلادی گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده بود.

در حالی که برآورد حجم دقیق خرید نفت چین از ایران دشوار است اما این کشور به خرید نفت ایران و ونزوئلا که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارند، ادامه داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق آمار گمرکی، چین در دسامبر ۵۱۹ هزار تن نفت ایران را وارد کرد که تقریبا دو برابر میزان وارداتش در اکتبر و نوامبر بود. بنا بر آمار رسمی، این کشور از سپتامبر ۲۰۱۹ واردات نفت ونزوئلا نداشته است اما خرید از مالزی در نوامبر و دسامبر از یک میلیون تن فراتر رفت و تصور می رود این افزایش به دلیل انتقال کشتی به کشتی نفت باشد./ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40028

کلیدواژه

صادرات نفت ایران

رشد خرید نفت چین از ایران

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها