نفت / شناسه خبر: 40022 / تاریخ انتشار : 1399/11/8 14:49
|

آمریکا به دنبال توقیف محموله نفتی که تصور می‌کند به ایران تعلق دارد

آمریکا تلاش می‌کند یک محموله حدود ۲ میلیون بشکه‌ای نفت را که تصور می‌کند به ایران تعلق دارد، توقیف کند.

نفتی ها /بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت آمریکا تلاش می کند تا یک محموله حدود ۲ میلیون بشکه ای نفت را که تصور می کند به ایران تعلق دارد، توقیف کند.

به گفته منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، این محموله در کشتی با نام «آکیلیاس» با پرچم لیبریا پس از صدور فرمان توقیف آن از سوی وزارت دادگستری آمریکا، به سمت آمریکا در حرکت است.

منابع آگاه گفتند، دستور این توقیف پیش از مراسم تحلیف جو بایدن در ۲۰ ژانویه صادر شده بود. در دوران ریاست جمهوری ترامپ، واشنگتن تحریم ها علیه ایران را با هدف متوقف کردن فروش نفت این کشور، تشدید کرد.

منابع آگاه گفتند شرکت «کپیتال شیپ مننجمنت»، مالک یونانی آکیلیاس به مقامات آمریکایی خبر داده بود که احتمالا محموله نفتی که حمل می کند، ایرانی است و در ابتدا تصور می کرده که این نفت عراق است.

بر اساس اسناد کشتیرانی، این کشتی کاملا پر است و می تواند حامل بیش از ۲ میلیون بشکه نفت باشد.

آکیلیاس که از نوع نفتکش های بسیار غول پیکر (VLCC) است، محموله خود در بندر فجیره امارات از یک کشتی دیگر در ماه نوامبر دریافت کرده است. بر اساس اسناد کشتیرانی، این نفتکش قرار بود به به سمت مسقط، پایتخت عمان حرکت کند.

بر اساس آمار بلومبرگ، سیستم ردیابی این کشتی از ابتدای ژانویه تا ۱۳ ژانویه زمانی که در نزدیکی آفریقای جنوبی در حال حرکت بود، خاموش بوده است. این کشتی اکنون در حال عبور از اقیانوس اطلس جنوبی است.

به نوشته این گزارش، آمریکا سال گذشته نیز تلاش کرده بود تا نفت ایران را توقیف کند و کشتی هایی که گفته می شد بنزین ایران را به ونزوئلا حمل می کند، رهگیری کرده بود.

 با این حال ایران ده ها محموله بنزین را به سلامت به ونزوئلا ارسال کرد و بخشی از کمبود بنزین در این کشور با این اقدام جبران شد. بعضی منابع خبری مدعی بودند ونزوئلا با مبادله طلا پول بنزین ایران را پرداخته است./فارس

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40022

کلیدواژه

بندر فجیره امارات

توقیف محموله نفتی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها