نفت / شناسه خبر: 40006 / تاریخ انتشار : 1399/11/7 09:59
|

جذابیت تریبون نمایشگاه نفت برای زنگنه/ نمره آقای وزیر چند؟

اگر مردم شهرهایی چون زاهدان که این روزها کوچه به کوچه به دنبال صف طویل دریافت سیلندر یازده کیلویی گاز می‌گردند تا خانه‌هایشان را گرم کنند قرار بود به عملکرد چنین وزیری نمره دهند چه رقمی را به ثبت می‌ر

نفتی ها /وزیرنفت این روزها بارها و بارها در مواجهه با تریبون از فرصت بهره برده و از عملکرد خود و یارانش تمام قد دفاع کرده؛ در نمابشگاه نفت نیز چنین کرد اما دراین بین یک سوال ذهن کارشناسان را به خود مشغول کرده و آن این نکته است که اگر مردم شهرهایی چون زاهدان که این روزها کوچه به کوچه به دنبال صف طویل دریافت سیلندر یازده کیلویی گاز می‌گردند تا خانه‌هایشان را گرم کنند قرار بود به عملکرد چنین وزیری نمره دهند چه رقمی را به ثبت می‌رساندند؟
شاید بد نبود دراین روزها وزیرنفت تریبون تبلیغاتی نمایشگاه را رها میکرد و به جای نمایی سفید از وضعیت سیاه و سفید نفت سفری به زاهدان داشت و ازنزدیک شاهد وضعیت تامین گاز این مردمان می‌شد! اما به اذعان کارشناسان قطعا این سفر به اندازه تریبون نمایشگاه نفت برای وی و یارانش فایده تبلیغاتی نخواهد داشت!

این روزها در حالیکه وزیر نفت با حضور فعال در نمابشگاه نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی در تهران سعی بر نشان دادن نمایی از موفقیت‌های عملکردی ۸ ساله خود و یارانش دارد، هستند مردمانی که در چند صد کیلومتری پایتخت برای دریافت سیلندرهای یازده کیلویی گاز که گرما را در روزهای یخی هدیه می‌کند ساعت‌ها حاضر به ایستادن در صفی هستند که اگر نحوه توزیع مناسب باشد نوبت به آنان و دریافت سهمیه می‌رسد!
زنگنه در حالی عملکرد خود و یارانش را دراین روزها مثبت می‌داند که به گفته نماینده مردم زاهدان، همین سیلندرهای یازده کیلویی را هم نمی‌توان با ماندن در صف های طویل و صرف زمان‌های زیاد تهیه کرد؛ چراکه کمبود آن در سطح استان سیستان و بلوچستان  بالاخص زاهدان کاملا محسوس است!
این مشکل از جایی شدت می‌گیرد که بیش از ۲۵ سال است که مردم این استان چشم به راه ساخت خط انتقال لوله نفت از کرمان به زاهدان هستند تا بخشی ازاین مشکل ازاین طریق کاملا مرتفع گردد. اما این امر ظاهرا پس از برگزاری ۲ جلسه نماینده مردم این منطقه در مجلس با وزیرنفت طی ماه گذشته بالاخره مطالعات اولیه اش آغاز شده است. اما دراین بین باید به این نکته اشاره کرد که ۱۶ سال از ۲۵ سال مذکور زنگنه بر ریاست نفت تکیه زده بود اما اقدام در جهت احداث این خصوص لوله در ثانیه های آخر ریاست زنگنه در دولت روحانی بر نفت استارت خورده استً.
با اینحال باید گفت وزارت نفت علاوه بر این حتی در تامین نفت سفید و سلیندرهای گازی برای مردم این منطقه ناکام بوده؛ هر چند که تحرکاتی در خصوص تامین به موقع نیاز گرمایشی مردم این استان پس از اصرارهای زیاد دیده شده اما همچنان هستند مردمانی دراین استان که برای تامین گاز به شدت با مشکل مواجه شده اند و روزهای یخی را در این زمستان سرد پشت سر می‌گذارند. همانزمان که زنگنه بر پشت تریبون از عملکرد مثبت خود میگفت قطعا بودند تعداد زیادی از مردمان سیستان وبلوچستان که به دنبال سیلندرهای گازی می‌گشتند که حداقل گرمایی را به آنان هدیه دهد اما اگر به اندازه کافی هم سیلندر گاز به این استان تخصیص داده شده باشد هم نحوه توزیع نامناسب و بی تدبیری‌ها جای نفس گرم کشیدن برای مردم این استان را سخت کرده است!
بنابر گزارش سازمان هواشناسی روزهای یخی این استان هنوز به پایان نرسیده و باید دید آیا گزارش‌های عملکردی شیرین زنگنه می‌تواند خانه های آنان را گرم کند؟

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40006

کلیدواژه

نمایشگاه نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها