نفت / شناسه خبر: 39990 / تاریخ انتشار : 1399/11/4 12:57
|

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۱/۰۴

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۶۹ سنت کاهش به ۵۵ دلار و ۴۱ سنت رسید و کاهش هفتگی ۰.۴ درصدی را تجربه کرد.

نفتی ها /قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۶۹ سنت کاهش به ۵۵ دلار و ۴۱ سنت رسید و کاهش هفتگی ۰.۴ درصدی را تجربه کرد.

به دنبال نگرانی ها در مورد افزایش ذخایر نفت آمریکا و اینکه محدودیت های جدید جهت مقابله با کرونا در چین سبب کاهش تقاضا برای نفت در بزرگترین واردکننده نفت جهان خواهد شد، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۶۹ سنت کاهش به ۵۵ دلار و ۴۱ سنت رسید و کاهش هفتگی ۰.۴ درصدی را تجربه کرد.
 
قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۸۶ سنت معادل ۱.۶ درصد افت به ۵۲ دلار و ۲۷ سنت رسید که تغییر خاصی نسبت به ابتدای هفته نداشت.
 
میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته با ۴.۴ درصد مواجه شد در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ۱.۲ میلیون بشکه ای را داشتند.
 
شرکت های انرژی آمریکا این هفته برای نهمین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز خود را افزایش دادند. در طی چند ماه گذشته قیمت نفت روندی افزایشی داشته و همین مسئله سبب بالا رفتن سوددهی فعالیت های تولید نفت شده است. اما تعداد سکوهای فعال همچنان ۵۲ درصد کمتر از زمان مشابه سال قبل است.
 
بر اساس اعلام سازمان حمل و نقل آمریکا سفرهای جاده ای در این کشور در ماه نوامبر ۱۱ درصد کاهش داشت که کاهشی بیشتر از ماه اکتبر بوده است.
 
لوئیز دیکسون تحلیلگر موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: «به نظر می رسد که موج دوم همه گیری کرونا در چین همچنان ادامه دارد و تعداد مبتلایان روز به روز در حال افزایش است. ویروس هر روز به مناطق بیشتر از جمله شانگهای سرایت می کند.»
 
آمارهای دولت آمریکا در عین حال نشان از تقویت تقاضا برای فرآورده های نفتی دارد. میزان فعالیت پالایشگاه های آمریکایی به بالاترین رقم از ماه مارس رسیده و تقاضا برای بنزین و گازوئیل رشد هفتگی را تجربه کرده است.
تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39990

کلیدواژه

نفت برنت

دریای شمال

قیمت جهانی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها