نفت / شناسه خبر: 39974 / تاریخ انتشار : 1399/10/30 15:12
|

ماجرای ناتمام مشکل سوخت نیروگاه‌ها به کجا رسید؟

طبق گزارشات منتشر شده از نیروگاه‌ها پیش‌بینی شده است در هفته جاری و حتی ماه جدید شاهد بازگشت خاموشی ها به کلانشهرها باشیم، اما گره کار کجاست؟

نفتی ها /در حالی که معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرده است: "با کمک همکاران شرکت گاز سوخت برای نیروگاه ها تامین شده و مشکلی ندارند."ست، اما گزارشات واصله از  برخی نیروگاه‌ها  نشان می‌دهد هنوز مشکل سوخت تعدادی از نیروگاهها حل نشده و واحدهایی هستند که به علت نبود سوخت گاز، هنوز هم از مدار بهره برداری خارج هستند.

از جمله این نیروگاه ها می توان به نیروگاه علی آباد با ظرفیت تولید ۱۰۲۴ مگاوات و همچنین به نیروگاه خرم آباد با ظرفیت تولید ۳۲۴ مگاوات اشاره کرد که هم اکنون از مدار بهره برداری خارج هستند و تنها دلیل خاموش بودن این نیروگاه ها، نبود سوخت گاز و گازوئیل است.
حالا اما مشخص نیست که چرا معاون وزیر نیرو اعلام کرده مشکل سوخت نیروگاه ها حل شده و واحدهایی که از مدار بهره برداری خارج شده بودند، دوباره به مدار بازگشتند؛ یا معاون وزیر نیرو به هر دلیل گزارش خلاف واقع داده و یا گزارشی که به معاون وزیر نیرو برای ارائه داده اند، با واقعیت همخوانی نداشته است.و معلوم نیست وریر آدرس غلط می‌دهد یا آدرس غلط به دستش رسیده است.

اما نکته بعدی اینجاست تمام این ادعاها برای پایان یافتن مشکلات در حالی اعلام میشود که هنوز مسئولین بر سر علت مشکل کمبود سوخت در نیروگاه ها و آلودگی هوا به توافق نرسیده اند.

همان طور بیژن زنگنه چندی قبل  اظهارات رییس حفاظت محیط زیست مبنی بر مازوت سوزی در پالایشگاه ها  و نیروگاه ها را  «غیرعلمی» خواند و گفت: اصلا در نیروگاه‌های اطراف تهران مازوت سوزانده نمی‌شود.
اما مدارک انتشاریافته نشان داد که برخی از نیروگاه‌های اطراف پایتخت نیز همچنان در حال استفاده از مازوت هستند. سمیه رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس، نیز در اینستاگرامش نوشت در بازدید از یک نیروگاه اطراف تهران دریافته است که آن‌ها از مازوت استفاده می‌کنند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌‌ای جلوی بررسی و اقدام در زمینه این بحران را گرفته است. البته مقام‌های قوه قضاییه چنین بخشنامه‌ای را تکذیب کردند!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39974

کلیدواژه

مشکل سوخت نیروگاه‌ها

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها