نفت / شناسه خبر: 39944 / تاریخ انتشار : 1399/10/24 15:05
|

فشار وزارت نفت و نیرو به نیروگاه شازند برای مصرف بیشتر مازوت

استاندار مرکزی گفت: وزارتخانه‌های نفت و نیرو فشار می‌آورند تا مصرف روزانه مازوت در نیروگاه شازند به ۷ میلیون لیتر برسد اما اجازه مصرف بیشتر سوخت مازوت را نداده‌ایم.

نفتی ها /سید علی آقازاده ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی در اراک، گفت: هر چند وزارتخانه‌های نفت و نیرو به استان و نیروگاه فشار می‌آورند تا روزانه مصرف مازوت به ۷ میلیون لیتر برسد، اما اجازه مصرف بیشتر سوخت مازوت در نیروگاه شازند را نداده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید برق وجود ندارد و نیروگاه فعال است، افزود: البته مشکل در تأمین سوخت نیروگاه وجود دارد. اگر نیروگاه سوخت داشته باشند خاموشی به صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی برخی نیروگاه‌های سوخت دریافت نمی‌کنند یا مانند نیروگاه شازند اجازه مصرف بیشتر مازوت به آنها داده نمی‌شود، پس میزان فعالیت آنها و تولید برق کاهش یافته است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که تا یک ماه آینده خاموشی داشته باشیم اما باید برنامه‌ریزی شود و با اطلاع قبلی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در فضای مجازی گفته شد که چون اجازه افزایش مصرف مازوت داده نشده شرکت برق در حال تلافی است اما این چنین نیست و خاموشی در سایر مناطق کشور هم اتفاق افتاد.

آقازاده بیان کرد: اگر ۱۰ درصد کاهش مصرف گاز محقق شود حتماً مشکلات کاهش می‌یابد و شاهد این میزان از خاموشی نخواهیم بود./مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39944

کلیدواژه

مصرف روزانه مازوت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها