نفت / شناسه خبر: 39855 / تاریخ انتشار : 1399/10/9 10:53
|

تقاضای نفت تا قبل از ۲۰۲۲ به سطح قبل از کرونا باز نمی‌گردد

موسسه سرمایه‌گذاری آی اچ اس مارکت اعلام کرد تقاضای سالانه نفت در سال آینده میلادی به سطح قبل از بحران کرونا باز نمی‌گردد.

نفتی ها /موسسه سرمایه‌گذاری آی اچ اس مارکت اعلام کرد تقاضای سالانه نفت در سال آینده میلادی به سطح قبل از بحران کرونا باز نمی‌گردد.

دانیل یرگین، نایب ‌رئیس موسسه سرمایه‌گذاری آی اچ اس مارکت در کنفرانس ویدئویی گفت احتمالاً یک سال دیگر ( تا اواخر ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲) طول می‌کشد تا تقاضای جهانی نفت سطح قبل از بحران کرونا بازگردد.

 انتظار یرگین از بهبود تقاضای نفت تقریباً همان پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک است که انتظار ندارند تقاضای سالانه نفت در سال آینده میلادی به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد.

 آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود از بازار نفت در اوایل همین ماه اعلام کرد ادامه تقاضای پایین برای سوخت هواپیما ۸۰ درصد از کسری ۳.۱ میلیون بشکه در روز تقاضای نفت نسبت به سطح قبل از کرونا را تشکیل می‌دهد. اوپک هم پیش بینی خود از تقاضای نفت در سال جاری و سال آینده میلادی را در گزارش ماهانه خود در ماه دسامبر اعلام کرد و انتظار دارد تقاضا در ۲۰۲۱ برابر با ۹۵.۸۹ میلیون بشکه در روز باشد یعنی ۴۱۰ هزار بشکه در روز کمتر از پیش‌بینی این گروه در ماه نوامبر که برابر با ۹۶.۳ میلیون بشکه در روز بود.

یرگین گفت:«به نظر من این شرایط تأثیری بر زمان اوج تقاضای نفت نخواهد گذاشت و هنوز هم در ۲۰۳۰ به اوج تقاضای نفت  خواهیم رسید».

 وقتی در مورد تولید نفت آمریکا و بازگشت آن به رشد سالانه ۱.۵ میلیون بشکه در روز از یرگین سوال شد، پاسخ داد:«بگذارید یک جواب ساده به شما بدهم، نه، آمریکا به رشد سالانه قبل از بحران کرونا بازنمی‌گردد».

طبق گزارش آی اچ اس مارکت، تولید شیل آمریکا تا اواخر ۲۰۲۱ تقریبا بدون تغییر و حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز خواهد بود. پس از آن رو به افزایش می‌رود ولی سرعت این افزایش بسیار متوسط است و دیگر ۱.۵ یا دو میلیون بشکه در روز نخواهد بود که بتواند بازار نفت را مختل کند.

تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39855

کلیدواژه

آی اچ اس

آژانس بین‌المللی

اوپک

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها