نفت / شناسه خبر: 39852 / تاریخ انتشار : 1399/10/9 08:07
|

سوءظن در خصوص وجود دستان قدرتمند پشت پرده در واگذاری یک هلدینگ بالاتر گرفت/ پشت پرده باختر در وزارت نفت یا سازمان خصوصی سازی؟

مورد عجیب در موضوع پتروشیمی باختر این است که قبل از شروع واگذاری و به نتیجه رسیدن آن پای یکی از اصلی‌ترین مهره‌هایش در پرونده دیگری باز است. «حسن نجفی» متهم ردیف دوم پرونده و «اکبر طبری» ...

نفتی ها /"مجلس که اختیار خود را دارد. از هر مسئولی بخواهد سوال می‌پرسد و از آن‌ها استعلام می‌کند. به نظر من این کار یک تا دو ماه است و اینقدر پیچیده نیست. چطور واگذار شده؟ مشتری دیگری داشته یا نه؟ آیا آگهی شده یا نه؟ گران واگذار شده یا ارزان؟ پاسخ این سوالات واقعا کاری ندارد. من شخصا نمی‌دانم چرا این روند اینقدر طولانی شده است." این اظهارات «احمد مهدوی» دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در خصوص ابهامات موجود در طولانی شدن بحث تحقیق و تفحض از نحوه واگذاری هلدینگ باختر است که نه تنها در مجلس گذشته پس از چهارماه بررسی به جایی نرسید بلکه در دور جدید نیز علی رغم گذشت بیش از ۲ ماه از رای آوری این تحقیق و تفحص در مجلس آنهم با رایی قاطع اما هنوز تیم استیضاح کننده در کمیسیون اقتصاد مشخص نشده و تذکرات برخی از نمایندگان در صحن نیز بی نتیجه باقی مانده است.
مورد عجیب در موضوع پتروشیمی باختر این است که قبل از شروع واگذاری و به نتیجه رسیدن آن پای یکی از اصلی‌ترین مهره‌هایش در پرونده دیگری باز است. «حسن نجفی» متهم ردیف دوم پرونده «اکبر طبری» معاون رییس سابق قوه قضاییه است که متواری است و اطلاعاتی از او در دست نیست.
اما در پرونده نحوه واگذاری هلدینگ باختر  حرف حساب یک کلام است و آن اظهارات محمودزاده عضو تیم هیات تحقیق کننده در مجلس دهم است که درآنزمان اشاره می‌کند واگذاری هلدینگ پتروشیمی «باختر» به بخش خصوصی که در سال‌های ۸۸ تا ۹۰ اتفاق افتاد. جایی که خانواده نجفی توانستند هلدینگ ۷ هزار میلیاردی دولتی فقط با ۱۳۰ میلیارد تومان بخرند.
این درحالی است که با بالاگرفتن بحث تحقیق و تفحص از هلدینگ باختر و اشاره برخی از کارشناسان به دست داشتن برخی از مدیران وقت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این اقدام وزارت نفت اخیرا در قالب توضیحاتی به یکی از خبرگزاریها واکنش نشان داده و به نوعی از این اقدام اعلام برائت نموده و مسوول این امر را سازمان خصوصی سازی و مدیران وقت در آنزمان دانسته است.
با اینحال تمام این اتفاقات در حالی میافتد که این روزها جلسات کمیسیونهای مختلف در حال برگزاری است و همچنان خبری از تشکیل تیم تحقیق و تفحص کننده در کمیسیون اقتصادی نیست و باید این سوال را پرسید: "چرا؟"

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39852

کلیدواژه

پتروشیمی باختر

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها