نفت / شناسه خبر: 39752 / تاریخ انتشار : 1399/9/23 08:09
|

"نفتی‌ها" گزارش می‌دهد: مدیران پتروشیمی نجومی بگیر هستند؟

متاسفانه طی سالیان گذشته آمار مدیران و مشاورانی که در صنعت پتروشیمی با داشتن تحصیلات دیپلم از حقوق‌های بالای ۳۰ میلیون تومان بهره برده اند آنچنان افزایش یافته که قطعا تلاش بهارستانی‌ها ...

نفتی ها /برخی از نمایندگان مجلس، این روزها با تکیه بر اعداد و رقم‌های نجومی مورد ادعا در خصوص حقوق مدیران صنعت پتروشیمی خواستار بررسی جدی این امر شده اند و تاکید دارند به زودی بررسی جدی در خصوص حقوق‌های نجومی دریافتی  این مدیران صورت خواهد گرفت. این درحالی است که برخی از رسانه ها با عادی سازی حقوق ۵۰ میلیون تومانی یک مدیرعامل در صنعت پتروشیمی و دریافت حدود یک میلیارد تومان پاداش سالانه و البته مقایسه آن با حقوق هم رتبه های این مدیران در کشورهای دیگر تاکید دارند که این مدیران رقم کمی به نسبت دیگر فعالان این عرصه در جهان دریافت می‌کنند و دراین راستا معتقدند اصرار بهارستانی‌ها مبنی بر پیگیری این نوع دریافت‌های نجومی امری غیر منطقی و غیر کارشناسی به نظر می‌رسد.
نکته قابل تامل آنکه تاکید می‌شود حقوق سالانه مدیران عامل سابیک به طور متوسط ۲۴۷.۵۹۵ دلار به اضافه ۲۳۵.۵۳۴ دلار پاداش است. بیشترین حقوق سالانه مدیران عامل در سابیک ۷۰۰ هزار دلار و کمترین آن ۵۰ هزار دلار است. به زبانی ساده تر دراین نوع گزارش‌ها بر درآمد ماهانه از حدود ۱۰۸ میلیون تومان تا حدود  ۵۰۰ میلیون تومانی برخی از مدیران صنعت پتروشیمی عربستان تاکید شده و رقم ۵۰ میلیونی دریافتی برخی از مدیران عامل پتروشیمی‌های کشور را ناچیز دانسته اند. این درحالی است که آمارها نشان می‌دهد حداقل حقوق دریافتی یک کارگر ساده در عربستان با احتساب دلار ۲۶ هزار تومانی بیش از ۲۰ میلیون تومان در ماه است در حالیکه حداقل حقوق یک کارگر ساده در ایران آنهم در خوشبینانه ترین حالت از۳ میلیون تومان فراتر نمی‌رود. بنابراین مقایسه حقوق یک مدیر پتروشیمی عربستان با یک کارگر ساده حکایت از تعادل محسوسی به نسبت تجربه و تخصص آنان دارد. در حالیکه در ایران حقوق یک کارگر و سطح رفاهی او با یک مدیرعامل قابل مقایسه نیست. بنابراین نمی‌توان برای در نظر گرفتن استدلال نحومی بودن حقوق ۵۰ میلیونی یک مدیر پتروشیمی در ایران از مقایسه های بین المللی بهره برد. چراکه عرف یک جامعه سطح حقوق نجومی را تعیین می‌کند.
دراین بین اخیرا ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اعلام کرده است که حقوق برخی از مدیران پتروشیمی، نجومی و نامتعارف بوده و فعالیت این مدیران خلاف شرع است و گفته که شاکی این مدیران هستم که پیگیری‌هایی در دست اقدام است و اگر حقوق نجومی برخی مدیران پتروشیمی اصلاح نشود، آن را منتشر و اطلاع رسانی می‌کنم.
دراین بین متاسفانه طی سالیان گذشته آمار مدیران و مشاورانی که در صنعت پتروشیمی با داشتن تحصیلات دیپلم از حقوق‌های بالای ۳۰ میلیون تومان بهره برده اند آنچنان افزایش یافته که قطعا تلاش بهارستانی‌ها برای مقابله با این اتفاق به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.چراکه درآمد ماهانه فعالان صنعت پتروشیمی از مرز مدیران عامل فراتر رفته و این روزها شاهد کارشناسان و مشاورانی هستیم که در این صنعت حقوق ۳۰ میلیون تومانی را حداقل حق خود دانسته و مدعی حقی هستند که از آنها گرفته شده چراکه خواستار درآمدی بیشتر هستند. بنابراین در چنین شرایطی راه سختی در انتظار بهارستانی‌هایی است که در تلاشند تا مرز میان حقوق نجومی و غیر نجومی را مشخص و سروسامانی به وضعیت پرداخت‌های این صنعت بدهند. اما قطعا اولین قدم تعیین مرزی میان حقوق نجومی و غیر نجومی خواهد بود تا دراینصورت بتوان قضاوتی بر شرایط موجود داشت!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39752

کلیدواژه

مدیران پتروشیمی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها