نفت / شناسه خبر: 39743 / تاریخ انتشار : 1399/9/22 08:08
|

پرده‌برداری "نفتی‌ها" از اداره خانوادگی واحد بازرگانی پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس / روز مزد بیایید و بمانید!

خبرمی‌رسد در واحد بازرگانی و عملیات انبارهای پالایشگاه بید بلند خلیج فارس از تعداد ۲۸ نیروی فعال بیش از ۱۳ نفر آنان با یکدیگر رابطه فامیلی دارند و...

نفتی ها /خبرمی‌رسد در واحد بازرگانی و عملیات انبارهای  پالایشگاه بید بلند  خلیج فارس از تعداد ۲۸ نیروی فعال بیش از ۱۳ نفر آنان با یکدیگر رابطه فامیلی دارند و نکته حائزاهمیت آنکه ظاهرا اغلب این افراد در ابتدا به صورت روز مزد استخدام و پس از مدتی با تغییر قرارداد و  بدون طی کردن مراحل آزمون و مصاحبه جذب سیستم شده اند.
این افراد که اسامی آنها در دفتر "نفتی‌ها" محفوظ می باشد  از نسبت‌هایی چون زن و شوهر آغاز و کار به جایی کشیده که از خواهرزاده و برادرزاده فراتر رفته و خاله زاده و نوه خواهر مدیر نیز دراین بخش مشغول به فعالیتند.
این درحالی است که چند سال پیش بخشنامه ای حراستی به تمام زیرمجموعه‌های صنعت نفت ابلاغ گردیده و درآن بر عدم تجمع افراد شاغل با نسبت خانوادگی  در بخش‌های تاثیرگذار و استراتژیکی که امکان ایجاد شبکه فساد را ممکن می‌نماید تاکید نموده  است. با اینحال این امر تنها به پالایشگاه بید بلند خلیج فارس منحصر نمی‌گردد و در حال حاضر در برخی از مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاهی بالاخص در مناطق بومی، این مورد کاملا محسوس است. امری که در نبود دقت کافی توسط  واحدهای متولی جذب و عدم رعایت ضوابط ، روند افزایشی به خود گرفته که به اذعان کارشناسان نگرانی در خصوص ایجاد فساد سیستماتیک در واحدهای تاثیرگذاری چون بازرگانی  را افزایش می‌دهد.
دراین بین امین نژاد مدیرعامل پالایشگاه بید بلند  خلیج فارس در گفت وگو با خبرنگار "نفتی‌ها" جذب این تعدادافراد خویشاوند در واحد بازرگانی و انبارهای خود را تکذیب کرد و متذکر شد: این تعداد کمتر از ده نفر هستند. وی در پاسخ به این ابهام که از میان ۲۸ نفر نیروی فعال دراین واحدها حتی ۱۰ نفر از یک خانواده رقم قابل توجهی است، متذکرشد این گفت وگو باعث حساسیت وی به موضوع شده و قطعا امروز این مساله به طور ویژه بررسی خواهد شد.
نکته قابل تامل آنکه، شواهد حکایت از آن دارد که اغلب این افراد به صورت روز مزد استخدام و پس از مدتی بدون طی مراحل آزمون و مصاحبه جذب سیستم شده اند. در حالیکه قانون تاکید دارد افراد روزمزد تنها اجازه ۸۹ روز فعالیت را دارند و پس از آن باید مراحل استخدام را در صورت تمایل در جهت همکاری طی کنند. در حالیکه گفته می‌شود این افراد با قراردادهای روزمزد یکماهه وارد سیستم میشوند و پس از تمدید چند باره این نوع قراردادهای یکماهه با استفاده  از  همین  روابط فامیلی ماندگار  میشوند ، این در حالیست که نفرات ذخیره آزمون استخدامی سال ٩٦ بیدبلند خلیج فارس همچنان چشم انتظار فراخوان جهت اشتغال هستند.
گفته می‌شود در حال حاضر در واحد بازرگانی این پالایشگاه ۴ نفر به صورت روز مزد مشغول بکارند که علی رغم تاکیدات مکرر بنابر مستندات موجود، اما بیش از سه ماه است که برای نگه داشتن خلاف قانون این افراد نیز اقداماتی در  جریان است   .
دراین بین به اذعان کارشناسان، رسیدگی به تخلفاتی این‌چنینی آن هم در پالایشگاهی ملی که به زودی روزهای افتتاحش فرا می‌رسد از اهمیت چشمگیری برخورداراست که مسوولان امر باید با حساسیت بیشتری به آن بپردازند و در صورت رسمی بودن این افراد حداقل تمرکز آنان در یک واحد استراتژیک پالایشگاه کاهش و به بخش‌های دیگر در جهت جلوگیری از اتفاقات احتمالی ناگوار انتقال یابند.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39743

کلیدواژه

پالایشگاه بید بلند خليج فارس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها