نفت / شناسه خبر: 39656 / تاریخ انتشار : 1399/9/11 08:02
|

پشت پرده گلایه های کارگری مکرردرپالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس چیست؟

امین نژاد علت این اعتراضات را بیکاری نیروهای بومی پیمانکاری عنوان کرد و گفت: طبیعتاً بعد از اتمام پروژه نیروهای پیمانکاری شاغل تعدیل می‌شوند که خود مجتمع هم توانایی جذب این افراد را ندارد.

نفتی ها /با نزدیک شدن به زمان افتتاح پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس و اتمام کار پروژه، بحث تعدیل نیروهای پیمانکاری آنچنان داغ شده که این روزها باید تجمع این نیروها در مقابل این پالایشگاه را در هفته بیش از ۳ تا ۴ مورد برشمرد. اتفاقی که ناشی از اتمام کار پیمانکاران و خروج نیروی انسانی بالاخص بومی است که حالا پس از گذشت بعضأ ۷ سال از خدمت خود، خواهان استخدام دراین پالایشگاه و جلوگیری از بیکاری خود هستند.
اما اینکه در حال حاضر حق با کیست مساله ای است که باید به طور ریشه ای و البته در کل صنعت کشور بالاخص صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی بررسی گردد. چراکه در ظاهر امر پیمانکارانی با کارفرما قراردادی امضا و نیروهای خود را مشغول به فعالیت کرده اند و در این راستا موظفند پس از اتمام کار از پروژه مذکور به جایی دیگر کوچ کنند. اما دراین بین در برخی از مناطق بالاخص مناطق محروم کشور که بیکاری ریشه ای عمیق در بین بسیاری از خانواده ها دارد شاید سخت باشد تا فردی که حدود  ۷ سال در یک پروژه فعالیت داشته  را بدون کوچکترین اعتراضی به بیکاری، راهی خانه کرد. این معضل در حال حاضر در اغلب پروژه های در حال اجرا بالاخص در مناطق محروم وجود دارد و تا کنون نیز راهکار مناسبی چه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و چه از لحاظ قانونی برای آن اندیشیده نشده معضلی که متاسفانه این اواخر منجر به بحران‌های اجتماعی شده که در صورت بررسی دقیق تر آن و ارائه راهکارهای مناسب شاید بتوان این عواقب و مشکلات را به حداقل رساند.
دراین بین روز گذشته بنا بر اخبار ارسالی به اینستاگرام "نفتی‌ها"، ظاهرا باز هم در مقابل درب ورودی این مجتمع اعتراضاتی رخ داده است، البته به گفته شاهدان این بار اول نیست و هفته ای چند بار تجمع دراین مجتمع  رخ می‌دهد.
درهمین راستا خبرنگار "نفتی‌ها" به سراغ امین نژاد مدیر عامل شرکت پالایش گاز خلیج فارس بیدبلند رفته و از او درباره چند و چون این اعتراضات پرسیده است.
امین نژاد علت این اعتراضات را بیکاری نیروهای بومی  پیمانکاری عنوان کرد و گفت: طبعیتاً بعد از اتمام پروژه نیروهای  پیمانکاری شاغل  تعدیل می‌شوند که خود مجتمع هم توانایی جذب این تعداد از  نیروهای تعدیل شده را ندارد .
امین نژاد در ادامه افزود:این اعتراضات ربطی به جذب بومی و غیر بومی ندارد و این معترضین هم علی رغم این که تسویه شده اند اما می‌خواهند که دوباره در این مجتمع مشغول به کار شوند و ما به این افراد حق می‌دهیم زیرا بعد از گذشت بعضا هفت سال اشتغال در یک پروژه حالا بیکار شده اند، اما به کارگیری همه این افراد برای ما مقدور نیست.
برهمین اساس به نظر می‌رسد مسوولان در خصوص این معضل بوجود آمده در پالایشگاه بید بلند آنهم در زمانیکه شمارش معکوس افتتاح این طرح ملی به شمارش افتاده باید چاره اندیشی جدی نمایند تا از ایجاد بحران‌های اجتماعی ناشی از این اتفاق جلوگیری کرد.

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39656

کلیدواژه

نیروهای بومی پیمانکاری

پالایشگاه گاز بید بلند خليج فارس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها