نفت / شناسه خبر: 39385 / تاریخ انتشار : 1399/8/5 14:05
|

سهمیه‌بندی سوخت در طرح «وان» مطرح نیست

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که قرار نیست به زودی طرح وان اجرایی شود،‌گفت:‌ در این طرح بحث سهمیه‌بندی سوخت مطرح نیست.

نفتی ها /رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که قرار نیست به زودی طرح وان اجرایی شود،‌گفت:‌ در این طرح بحث سهمیه‌بندی سوخت مطرح نیست.

 فریدون عباسی با بیان اینکه طرح وان مخفف واژه طرح انرژی است، اظهار کرد: این طرح هنوز در ابتدای کار خود است و قرار نیست به زودی اجرا شود و اگر قرار باشد این طرح جایگزین کارت سوخت شود، خیلی شفاف مذاکرات آن به اطلاع مردم خواهد رسید. بعد از تصویب هر طرحی، آموزش‌های لازم توسط صدا و سیما و سایر رسانه‌ها به مردم داده می‌شود تا اشتباهی صورت نگیرد.
 
وی با اشاره به کارت سوخت اظهار کرد: این کارت فقط برای مصرف بنزین است که ماهانه سهمیه‌ای تعلق می‌گیرد و همه مردم از آن بهره مند نمی‌شود و تنها کسانی که خودرو دارند می‌توانند استفاده کنند و بنابراین از عدالت به دور است. به همین دلیل برخی نمایندگان طرح بنزین برای هر فرد را پیشنهاد کردند که قابل فروش هم باشد و هر زمان که قیمت‌ها تغییر می‌کند، عایدی برای افراد داشته باشد.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر یارانه برای گاز، برق و آب پرداخت می‌کنیم، عنوان کرد: برخی کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند می‌توان تمام یارانه‌های انرژی را تجمیع کرد و به افراد واحد انرژی اختصاص داد تا افراد بر اساس میل و نظر خودشان، انرژی را مصرف کنند.
 
وی با ذکر مثالی اظهار کرد: یک فرد چون در مناطق سردسیر زندگی می‌کند سهم گاز بیشتری مصرف می‌کند و در مناطق گرمسیر از برق بیشتری مصرف می‌کند و میزان مصرف انرژی، به خود فرد بستگی دارد. همچنین فرد می‌تواند با صرفه جویی، عایدی داشته باشد زیرا انرژی در طرح مذکور قابل خرید و فروش است. این طرح در کارت بانکی افراد تجمیع می‌شود و پرداخت‌ها با یک کارت صورت می‌گیرد و با تلفن نیز قابل پرداخت است.
 
این نماینده مجلس از پردازش طرح وان گفت و بیان کرد: در حال حاضر مرکز پژوهش‌های مجلس، هم کمیسیون انرژی و هم اندیشکده‌های مختلف روی این طرح کار می‌شود و پس از بررسی‌های کافی، طرح نهایی انتخاب خواهد شد. بدون تردید، این فرآیند چندین ماه به طول خواهد انجامید و در صورت به نتیجه رسیدن در مجلس و همراهی دولت، آموزش‌های لازم به مردم داده خواهد شد.
 
وی اشاره و تصریح کرد: در طرح وان سهمیه بندی مطرح نیست بلکه مسئله استفاده بهینه، قیمت مناسب و اندازه اهمیت دارد تا افراد با کنترل مصرف، حتی بتوانند درآمد نیز داشته باشند.
تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39385

کلیدواژه

سهمیه‌بندی

مجلس

کمیسیون انرژی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها