نفت / شناسه خبر: 39351 / تاریخ انتشار : 1399/7/29 08:37
|

آمار نگران کننده از هدرروی توانمندی کشور در عرصه صنعت نفت/ قطعه سازان خوزستان در بحران!

یکی از مسوولان اقتصادی استان خوزستان روز گذشته از آسیب حدود ۴۰۰ واحد و صنایع قطعه ساز این استان خبرداده است.

نفتی ها /به گفته سید نورالله حسن زاده، بیشترین آثار تحریم برای واحدهای تولیدی حوزه نفت استان خوزستان بوده تا جاییکه ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد و صنایع قطعه ساز این استان بیشترین آسیب را از تحریم‌ها دیده اند.
دراین بین عدم حمایت جدی از این تولیدکنندگان باعث شده تا اغلب این صنعتگران عطای کار را به لقایش ببخشند و درحال حاضر اغلب آنان در حالت نیمه تعطیل قرار گرفته اند.
هرچند که این مشکل تنها مختص خوزستان نیست و دیگر استانها نیز با چنین مشکلی چه در بخش صنایع نفتی و چه در بخشهای دیگر مواجهند اما استان خوزستان به جهت قرار گرفتن در مرکزیت تولید نفت کشور همواره مبنایی برای ارزیابی  وضعیت تولیدکنندگان این صنعت تلقی میگردد.
بنابراین در شرایط فعلی پیش از آنکه دیر شود و تمام پتانسیل‌های به دست آمده کشور در بخش تولید کنندگان قطعه که بعضا برخی از آنان با بهره گیری از مهندسی معکوس به تولید قطعات کلیدی دست زده اند، باید سازوکاری اندیشیده شود تا این مجموعه ها را فعال نگه داشت. شاید بد نباشد از سیاست تاکیدی زنگنه در سال‌ها پیش زمانیکه روزها آخر وزارت خود در دولت اصلاحات را پشت سر می‌گذاشت یاد کرد. سخن وی از تلاش برای جمع کردن قطره های کوچک برای ایجاد دریا! بدین معنی که امروز نیز باید به فکر تشکیل شرکت‌های بزرگ تر از دل مجموعه های کوچکتر بود تا علاوه بر حفظ توانمندی‌های کشور که به آسانی به دست نیامده از بیکاری صدها کارگر فعال دراین مجموعه ها جلوگیری کرد.
شاید بد نباشد با گوشه نظری به آمار نگران کننده مطرح شده از سوی مسوولان خوزستان به فکر چاره اندیشی باشیم تا خیلی زود دیر نشود!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39351

کلیدواژه

سید نورالله حسن زاده

قطعه سازان خوزستان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها