نفت / شناسه خبر: 39177 / تاریخ انتشار : 1399/6/31 11:15
|

۵۰ درصد میدان‌های هیدروکربوری کشور در اختیار دانشگاه‌ها است

معاون توسعه و مهندسی وزارت نفت گفت: امروز نزدیک ۵۰ درصد میدان‌های هیدروکربوری کشور در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد.

نفتی ها /به نقل از صدا و سیما، سعید محمد زاده، در آئین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی صنعت نفت در حوزه ازدیاد برداشت نفت و گاز گفت: ایران بر اساس مستندات موجود در مؤسسات معتبر بین‌المللی در «تولید دانش» رتبه ۲۵ دنیا را دارد، اما در بعضی از معیارها از جمله «نفوذ دانش» در رتبه مناسبی نیست. ما در تجاری‌سازی علم هنوز راه درازی پیش رو داریم. این در حالی است که امروز نزدیک ۵۰ درصد میدان‌های هیدروکربوری کشور در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد.

وی افزود: کشور ما در حوزه منابع انسانی متخصص و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارد. در ثبت پتنت و انتشار علمی می‌بینیم کشوری مانند چین در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و ما نیز باید در این مسیر بهتر حرکت کرده و تولید علم را به سمت تجاری‌سازی پیش بریم.

به گفته این مقام مسؤول در صنعت نفت، حدود ۲۰ سال قبل تعداد نیروی متخصص قابل توجه نبود، اما با راه‌اندازی دانشکده‌های نفت در دانشگاه‌های برتر کشور، تربیت استادان و دانشجویان متخصص، تقویت زیست‌بوم‌فناوری و نوآوری، تقویت زیرساخت‌های علمی و پژوهشی نفت، این وضع بسیار بهبود یافته است. در نظام جامع پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی، راه‌های تقویت ارتباط صنعت نفت و دانشگاه به‌طور ساختارمند دیده شده است./مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39177

کلیدواژه

سعید محمد زاده

دانشکده‌های نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها