نفت / شناسه خبر: 39004 / تاریخ انتشار : 1399/6/4 17:57
|

اوراق سلف نفتی مورد استقبال قرار می‌گیرد؟

اوراق سلف نفتی قطعا می‌تواند رقیبی برای بازارهای ارز و سکه و مسکن باشد چون کسی که ریال پرداخت می‌کند و این اوراق نفتی را خریداری می‌کند در واقع ارز خریده است.

نفتی ها /حمید حسینی-سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی درباره اینکه خرید اوراق سلف نفتی مورد استقبال قرار می‌گیرد یا خیر، اظهار داشت: هنوز دولت اعلام نکرده که اوراق را برای کسری بودجه و یا بودجه‌های عمرانی عرضه می‌کند، باید مشخص شود که هدف از انتشار اوراق چیست تا بتوان قضاوت کرد، اما اگر طبق آنچه گفته می‌شود، دولت کف قیمت را تضمین کند، با یک فرمول مشخص بفروشد، در سررسید هم حاضر شود نفت را تحویل و با قیمت روز بخرد و از مالیات معاف باشد این اوراق جذاب و مورد ستقبال قرار می‌گیرد. 

وی افزود: اوراق سلف نفتی قطعا می‌تواند رقیبی برای بازارهای ارز و سکه و مسکن باشد چون کسی که ریال پرداخت می‌کند و این اوراق نفتی را خریداری می‌کند در واقع ارز خریده است و بازار ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: افراد حقیقی و کسانی هم که سرمایه خرد دارند، نیز می‌توانند ریال خود را بشکه نفت بخرند و در واقع دلار نگه می‌دارد و به تولید و اقتصاد کشور هم کمک می‌کند، ضمن اینکه این امیدواری وجود دارد که قیمت نفت افزایش یابد.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39004

کلیدواژه

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی

حمید حسینی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها