نفت / شناسه خبر: 38653 / تاریخ انتشار : 1399/4/16 07:46
|

از مدیران پروازی پتروشیمی چه خبر؟

یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای وارده به وجود مدیران پروازی عدم حضور آنان در ایام تعطیلات و از آن مهم‌تر در زمان وقوع حوادثی مانند حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بود.

نفتی ها / چند سال قبل در میان انواع موج‌های راه افتاده در مجموعه نفت و پتروشیمی، یک موج پر سر و صدا مربوط به  مدیران پروازی بود. سر و صدای آن روزها به ویژه در ارتباط با مدیران شاغل در۲منطقه عسلویه و ماهشهر بود. مدیرانی که اکثر شنبه ها از تهران با پروازهای چارتر در اختیار شرکت‌ها به منطقه رفته و چهارشنبه‌ها بر می‌گشتند.
یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای وارده به وجود مدیران پروازی عدم حضور آنان در ایام تعطیلات و از آن مهم‌تر در زمان وقوع حوادثی مانند حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بود.
حوالی سال ۱۳۹۶ بود که سازمان بازرسی کشور به تحقیقی جدی در این رابطه پرداخت و پس از بررسی‌های انجام شده با دستور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تمامی مجتمع‌های پتروشیمی ملزم شدند در انتصاب مدیران عامل حتی المقدور  ولی در انتصاب سایر مدیران و مسئولین رده های پایین‌تر حتما از کارکنان بومی و افراد ساکن منطقه استفاده نمایند.
چندسال پس از ابلاغ این دستورالعمل و پس از وقوع حادثه خروج هواپیما از باند فرودگاه ماهشهر در تماس خبرنگار "نفتی‌ها" با مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر مشخص شد این مدیر غیر بومی در تهران بوده و با یکی از پروازهای بعدی عازم آن  شهر می‌باشد تا دلایل وقوع حادثه را بررسی کند. اگرچه تعداد این مدیران که بعضا تا رده کارشناسی نیز رسوخ کرده آنچنان افزایش یافته که شاید بد نباشد "نفتی‌ها" طی روزهای آینده با انتشار اسامی برخی از این مدیران که در رده های کارشناسی نیز حضور دارند و بعضا در بخش روابط عمومی مجتمع‌ها نیز به شدت دیده می‌شود منتشر کند.
دراین بین شنیده میشود مدیران پروازی برخی از هلدینگ‌های پتروشیمی به شدت افزایش یافته است. براین اساس شاید اکنون و در فاصله سه سال پس از گزارش‌های ارائه شده از برخی از هلدینگ‌ها به نهادهای بازرسی یک پیگیری ساده از سوی مراکز مسئول بیانگر میزان تعهد و پایبندی آن شرکت به چنین دستورالعملی باشد. زیرا برخی گزارش های دریافتی حکایت از آن دارد  که ظاهرا دامنه نیروهای پروازی در برخی شرکت های زیرمجموعه برخی از هلدینگ‌ها به سطح روسای میانی و حتی سرپرستان قراردادی تازه به کار گرفته شده دارد. این بررسی می‌تواند یک عامل مهم و بازدارنده برای جلوگیری از عدم حضور مدیران به ویژه در ایام تابستان باشد که به دلیل گرمای شدید هوا احتمال وقوع حوادث و آتش سوزی بیشتر افزایش می یابد.
 

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/38653

کلیدواژه

حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا

پتروشیمی بوعلی سینا

مدیران پروازی پتروشیمی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها