نفت / شناسه خبر: 38535 / تاریخ انتشار : 1399/3/27 09:02
|

موج دوم کرونا باز هم به جان بازار نفت افتاد

در حالی که بازار کم رمق نفت این روزها رو به بهبود داشت، دوباره با افزایش آمار مبتلایان به کرونا و آغاز موج دوم در جهان با چالش‌های جدی‌ای روبه‌رو شده است.

نفتی ها /سرانجام پس از یک دوره صعودی قیمت نفت در بازارهای جهانی، مجددا شاهد عقب نشینی قیمتی به واسطه افزایش نگرانی‌ها از شروع موج جدید کرونا بودیم به گونه ای که قیمت نفت از روز دوشنبه  رو به کاهش گذاشت و نفت خام آمریکا تا بیش از ۳ درصد افت کرد.
علاوه بر این قیمت هر دو شاخص نفتی در پایان معاملات هفتگی شاهد افت حدودا ۸ درصدی بود که اولین افت هفتگی پس از ۶ هفته رشد متوالی به شمار می رود.
رویترز نیز امروز با اشاره به افزایش  نگرانی ها از افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در نقاط مختلف جهان و آسیب دیدن مجدد تقاضا برای انرژی قیمت نفت اما نسبت به  افت محدود قیمت به واسطه تمدید کاهش تولید نفت توسط تولیدکنندگان ابراز امیدواری کرد.
بر اساس آمارهای اعلام شده، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۹۳ درصد افت به ۳۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. روز دوشنبه قیمت نفت برنت ۲.۶ درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۳۹ سنت معادل ۱.۰۵ درصد کاهش به ۳۶ دلار و ۷۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در جلسه قبل شاهد رشد ۲.۴ درصدی بود.
هرچند به عقیده تحلیلگران بازار نفت،این بازار همچنان آسیب پذیر مانده و به دلیل نگرانی‌های کرونایی نسبت به شوکهای نزولی ضربه پذیر است.
علاوه بر این به نظرمی‌رسد احتمال وضع مجدد قرنطینه و به تاخیر افتادن روند احیای اقتصاد جهانی خبر بدی برای نفت است که یکی از بزرگترین قربانیان بحران شیوع ویروس کرونا بوده است.
اگرچه اوپک پلاس موافقت کرده است کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را به مدت یک ماه دیگر تمدید کند اما با توجه به اوضاع کلی، این اقدام ممکن است حمایت اندکی از نفت به عمل آورد که همچنان در حال ضرر کردن از مبارزه با بیماری کووید ۱۹ و نگرانیهای اقتصادی است.
گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول نیز در این خصوص اظهار کرده که اقتصاد جهانی بسیار آهسته‌تر از آنچه انتظار می‌رفت در حال بهبودی بوده و با صدمات قابل توجهی مواجه شده است.
وضعیت در آمریکا نیز چندان مساعد نیست، در حالی که موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان تا روز دوشنبه به بیش از ۸ میلیون نفر رسید ، اما تعداد مبتلایان در آمریکای لاتین رو به افزایش است و گفته می‌شود در حال حاضر آمریکا و چین نیز با موج جدید شیوع ویروس مواجه شده اند.
 طبق آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکلهای حفاری نفت در هفته گذشته هفت حلقه کاهش پیدا کرد و به ۱۹۹ حلقه رسید. شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا از اواسط مارس بر مبنای هفتگی در حال کاهش است اما آمار در هفته‌های اخیر شاهد کاهش چشمگیرتری بوده‌اند.

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/38535

کلیدواژه

قیمت جهانی نفت

کرونا

کاهش قیمت نفت

کاهش تولید نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها