نفت / شناسه خبر: 38524 / تاریخ انتشار : 1399/3/26 08:14
|

چرا ساختمان برج گاز این همه حساسیت ایجاد کرد؟

بحث ساختمان در دست احداث شرکت گاز و حساسیت زیادی که پیرامون آن طی هفته های گذشته ایجاد شده بود واکنش های متعددی را به همراه داشت، از جمله...

نفتی ها /بحث ساختمان در دست احداث شرکت گاز و حساسیت زیادی که پیرامون آن طی هفته های گذشته ایجاد شده بود واکنش های متعددی را به همراه داشت. از انتقاد شدید برخی رسانه ها که در این شرایط تحریم چه ضرورتی به ساخت چنین برجی وجود دارد تا انکار های متعدد وزیر  نفت مبنی بر توقف ساخت آن و در نهایت اشاره به ماکت بودن عکس های تهیه شده از آن برج همگی حکایت از حساسیت افکار عمومی به ویژه بر روی شرکت های زیر مجموعه نفت دارد. مجموعه ای که علیرغم همه مشکلات موجود هنوز هم اصلی ترین تامین کننده درآمد کشور محسوب می شود.
در این میان اما انتقاد وارده به شرکت گاز بیشتر از این جنبه مورد توجه و حساسیت قرار گرفته بود که زمستان سال گذشته بسیاری از مردم مناطق محروم کشور از جمله مردم سیستان و بلوچستان، بسیاری از روزهای سرد را در صف های طولانی و گاها بی پایان انتظار برای دریافت یک کپسول یازده کیلویی گاز به سر بردند. صف هایی که مشابه آن در استان هرمزگان و دیگر شهرها نیز مشاهده می شد و آه از نهاد هر انسانی در می آورد.
اگرچه تلاش مجموعه شرکت گاز و کارهای بزرگ آنان در گسترش شبکه گاز رسانی به اقصی نقاط کشور اقدامی همواره شایسته تقدیر است ولی بدیهی است وقتی بخش هایی از مناطق محروم کشور  هرسال با فرارسیدن فصل سرما دغدغه کمبود گاز داشته باشند هر اقدام دیگری که از سوی شرکت گاز صورت بگیرد می تواند ارزیابی هایی همراه با چالش را به دنبال داشته باشد.
ارزیابی عملکرد شرکت گاز در تمام سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمابیش با این جمع بندی همراه است که این شرکت از جمله کم حاشیه ترین شرکت های تابعه وزارت نفت بوده است.
شاید اگر شرکت گاز طی اطلاعیه ای به تعداد ساختمان های متعددی که واحدهای ستادی و عملیاتی مستقر در تهران خود را در آنها جای داده اشاره ای کرده و اعلام می کرد پس از ساخت برج مذکور تمامی آن ساختمان ها را تخلیه کرده، همه را در یک محل مستقر می کرد از دو جنبه می توانست نگاه مثبت افکار عمومی را به همراه  باشد نخست اینکه پس از یکپارچه شدن محل استقرار مدیریت ها و مراکز تابعه گاز در یک محل، پیگیری مردم و مراجعین برای انجام کارهای مرتبط با مجموعه گاز راحت الوصول تر خواهد شد دوم اینکه آن شرکت تمامی دفاتر تخلیه شده را به عنوان اموال دولتی و با نظر وزارت نفت واگذار کرده و درآمد حاصل از  این واگذاری هزینه صرف شده برای ساخت ساختمان جدید را جبران خواهد کرد.  
اما نکنه مهم و قابل تامل آنکه با توجه به شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا اگر شرکت گاز می توانست خدمات مرتبط با مشترکین گاز و از همه مهم تر تامین کپسول گاز مناطق محروم در فصول سرد را با پیش بینی دقیق تر و کارشناسانه تری به صورت تحویل در محل انجام دهد رضایتمندی حاصل از خدمات آن شرکت نزد مردم بسیار افزایش می یافت.
شاید یک مثال قابل ذکر در این رابطه پمپ بنزین های سیاری باشد که شرکت ملی پالایش و پخش در نقاط مختلف کلان شهرهایی مثل تهران راه اندازی کرده و ضمن عرضه بنزین به نرخ آزاد هزینه ای هم بابت کارمزد دریافت می کنند.

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/38524

کلیدواژه

شرکت های تابعه وزارت نفت

احداث شرکت گار

ساختمان برج گاز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها