نفت / شناسه خبر: 28291 / تاریخ انتشار : 1399/2/15 14:31
|

وضعیت جایگاه‌داران سوخت خوب نیست/ بسته حمایتی جایگاه‌ها چه شد؟

اگر اوضاع بر همین منوال باشد از آنجایی که اکثر جایگاه‌های سوخت شخصی هستند تاچند وقت دیگر ورشکسته و تعطیل خواهند شد، این معضل اما بعد از پایان دوران کرونا و افزایش مصرف سوخت باز هم مشکل ساز خواهد شد.

نفتی ها /طبق آمار ارائه شده، این روزها و با شیوع کرونا در کشور مصرف بنزین حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است و به همین نسبت نیز میزان عرضه سوخت توسط جایگاه‌داران هم کاهش چشمگیری داشته است.
این کاهش مصرف و عرضه اما این روزها تاثیر مستقیمی درآمد جایگاه‌داران داشته است ، اما این تاثیر سو آنطور که باید مورد توجه مسئولین قرار نگرفته و روز به روز بر مشکلات جایگاه‌داران و کارگران افزوده می‌شود.
به گفته جایگاه داران تاکنون دولت حمایت خاصی از  این قشر نداشته است تا جایی که کارگران مشغول در جایگاه های سوخت وسایل ضدعفونی و ماسک  و دستکش خودشان را با هزینه شخصی میخرند و عده زیادی از  این کارگران که قرارداد سفت و محکمی نداشتند تعدیل شده‌اند؛ از سویی دیگر با پایین آمدن فروش بنزین، میزان ماندگاری این فراورده در مخازن افزایش یافته که این امر باعث تبخیر و زیان بیشتر شده است.
در همین راستا رئیسی فرد- رییس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی، درباره تخصیص بسته حمایتی به جایگاه‌های عرضه سوخت تصریح کرد: ما پیگیری کردیم و نامه‌های متعددی نوشتیم، اما متاسفانه یک نگاه جامعی در خصوص ارائه بسته حمایتی به جایگاه‌ها وجود نداشت. در حالی که بیشترین ضربه را در شرایط کرونا جایگاه‌داران متحمل شدند، تمامی وسایل ضدعفونی و بهداشتی کارگران و همچنین دستکش مراجعه کنندگان را با هزینه شخصی تهیه کردند، اما حتی برای پرداخت بیمه تامین اجتماعی که تمامی مشاغل مشمول استمهال شدند این مهلت به جایگاه داران داده نشد و بابت تاخیر یک ماهه جریمه هم در نظر گرفتند.

حال  اگر اوضاع بر همین  منوال بگذرد از آنجایی که اکثر جایگاه‌های سوخت شخصی هستند تاچند وقت دیگر ورشکسته و تعطیل خواهند شد، این معضل اما بعد از پایان دوران کرونا و افزایش مصرف سوخت باز هم مشکل ساز خواهد شد.

به نظر می‌رسد دولت و وزارت نفت باید برنامه ریزی دقیقی برای حمایت از جایگاه‌داران و جلوگیری از تعطیلی آنان انجام دهند و بهتر آن است که بسته های حمایتی برای جایگاه‌داران در این ایام در گرفته شود.

نکته مهم دیگری که در این میان وجود دارد این است که این عدم حمایت ها در صورتی بوده که در روزهای اوج کرونا و روزهایی که اکثر مردم در قرنطینه خانگی بودند کانون انجمن هاى صنفى صاحبان جایگاههاى اختصاصى سراسر کشور طی اطلاعیه ای تعطیل شدن جایگاه های سوخت را خیانتی به به تلاشگران مبارزه با این بیماری داسنتند و اعلام کردند که علیرغم بیمارشدن تعدادقابل توجهی از همکاران مستقر در جایگاهها، این جایگاه های تعطیل نخواهند شد.

 پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/28291

کلیدواژه

جایگاه داران سوخت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها