نفت / شناسه خبر: 28218 / تاریخ انتشار : 1399/2/7 08:00
|

"نفتی‌ها" گزارش می‌دهد: حال پتروشیمی بوعلی سینا خوب است؟

گزارش ها حاکی از این است، آتشی که سال ۱۳۹۴ برج پارازایلین این مجتمع را سوزانده بود این بار به جان نیروهای انسانی به ویژه متخصصان و با تجربه‌های این مجتمع افتاده است.

نفتی ها /از پتروشیمی بوعلی سینا اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد. گزارش‌های دریافتی از سوی کارشناسان و متخصصان حکایت از آن دارد که آتشی که سال ۱۳۹۴ برج پارازایلین این مجتمع را سوزانده بود این بار به جان نیروهای انسانی به ویژه متخصصان و با تجربه‌های این مجتمع افتاده است. آتشی که متاسفانه این بار نه از سرِ حادثه بلکه بنا به تصمیم‌های جدید به وقوع پیوسته است. اگر نگوییم همه نیروها ولی تعداد محسوسی از کارشناسان زبده و باتجربه این مجتمع از کار برکنار شده یا مجبور به خروج از این شرکت شده اند. از جمله مهم ترین اخبار دریافتی حکایت از آن دارد که رییس و کشیک‌های ارشد بهره برداری پتروشیمی بوعلی سینا نیز عطای کار در این شرکت را به لقای آن بخشیده و آنجا را ترک کرده اند. براساس این شنیده‌ها کاربه جایی رسیده که برای تامین نیروی مورد نیاز در واحد بهره برداری مجبور به جایگزین کردن نیروهای خادم خدمات و آبدارخانه در بخش بهره برداری شده اند.
براین اساس در حالی که پیگیری‌های رسمی "نفتی‌ها" در خصوص صحت و سقم این شایعات بی نتیجه ماند، اما یکی از مسئولین مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که نخواست نامش فاش شود، ضمن تایید خبر جابه جایی برخی از کارکنان این مجتمع در ماه‌های اخیر این امر را طبیعی دانست و عنوان کرد: تا جایی که خبر دارم این جابه‌جایی‌ها به خواسته خود این کارکنان صورت گرفته است و از نارضایتی‌های موجود در این زمینه چیزی بروز داده نشده است؛  البته نباید فراموش کرد که طبق دستورالعمل سراسری که وجود دارد یک مجتمع می‌تواند به طور کاملا قانونی نیروهای خود را جابه جا کند.
در ادامه این گفتگو که فایل صوتی آن  در دفتر "نفتی‌ها" محفوظ است، خبرنگار ما با طرح این سوال که بحث جایگزینی نیروهای خدماتی و بعضاً نیروهای خادم آبدارخانه به جای نیروهای واحد بهره برداری تا چه اندازه صحت دارد؟ این مدیرمسوول دراین مجتمع، متذکرشد:  حکماً هر نیرویی با آموزش می‌تواند کار را یاد بگیرد همانطور که ما در ابتدا با آموزش توانستیم موقعیت فعلی خود را به دست بیاوریم .
به گفته این مقام مسوول، اگرچه ، این مجتمع برخی از نیروهای کاربلد  خود را از دست داده و آنها از برخی بخش‌ها خارج شده اند اما این اتفاق به خواست خودشان جهت انتقال به بخش یا شهر دیگری به وقوع پیوسته است.طریق
این درحالی است که بسیاری از کارشناسان نسبت به بهره گیری از نیروی انسانی بخش‌های دیگر در واحدهای تخصصی چون بهره برداری گلایه ای مطرح نمی‌کنند اما درعین حال معتقدند برای بهره گیری از نیروهای یک مجموعه در واحدی تخصصی ابتدا می‌بایست آموزش‌های لازم به این افراد داده شود و پس از طی مراحل کارآموزی ودریافت مدارک تخصصی فوق،طی چند ماه متوالی به واحدی چون بهره‌برداری منتقل گردند. اینکه فردی از یک واحد خدماتی که تخصصی در بخش بهره برداری ندارد مستقیما به این بخش منتقل شود و پس از آن قرار باشد با صرف تجربه و طول زمان به تخصص لازم دست یابد اشتباه استراتژیک بزرگی است که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری چون اتفاق چند سال پیش این مجتمع را دوباره تکرار کند! شاید برای همین باشد که باید این تغییرات نیروی انسانی در بوعلی سینا را آتشی نامید که شعله‌های آن هنوز در تل‌های خاکستر پنهان است!دراین بین نباید فراموش کرد مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا قراراست با چنین شرایطی به زودی وارد بورس گردد که همین امر حکایت از اهمیت مدیریتی درست و قوی بر مسند این مجتمع دارد. هر چند که شرایط فعلی این مجتمع بالاخص در بخش نیروی انسانی جای تامل بسیار دارد.
 

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/28218

کلیدواژه

پتروشیمی بوعلی سینا

برج پارازایلین

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها