نفت / شناسه خبر: 28080 / تاریخ انتشار : 1399/1/18 14:46
|

خصوصی‌های صنعت نفت قهرمان مقابله با کرونا یا وزیر نفت؟ / بالاخره پتروشیمی‌ها کجای کارند؟

تیرخلاص افزایش گلایه ها به سوی سیاست‌های نادرست زنگنه در برخی از تصمیم‌های کلیدی مقابله با این بیماری انتشار خبر ذخیره ۳۶۰ لیتر بنزین در هر کارت سوخت و تعلق نگرفتن سهمیه اردیبشت ماه بود که ...

نفتی ها /موافقان و همراهان سیاست‌های کنونی وزارت نفت این روزها در تلاشند تا مرد اول این وزارتخانه را در مقابله با کرونا به یک قهرمان بدل کنند. درحالیکه بسیاری از کارشناسان و مخالفان سیاست‌های فعلی این وزارتخانه معتقدند اغلب مخالفت‌های زنگنه بالاخص در بخش کاهش ساعت‌های کاری و دورکاری بسیاری از مدیران و کارشناسان نفت در روزهای کرونائی باعث افزایش مبتلایان این بیماری در سطح جامعه شده است. تیرخلاص افزایش گلایه ها به سوی سیاست‌های نادرست زنگنه در برخی از تصمیم‌های کلیدی مقابله با این بیماری انتشار خبر ذخیره ۳۶۰ لیتر بنزین در هر کارت سوخت و تعلق نگرفتن سهمیه اردیبشت ماه بود که این امر نیز بر مشکلات جامعه افزود. اما دراین بین همراهان زنگنه با انتشار خبرهائی به نقل از برخی از نمایندگان مجلس و تغییر نگاه جامعه سعی دارند تا وزارت نفت را ناجی جامعه در نجات از بحران کرونا معرفی کنند. اگرچه این موضوع در نگاه اول ایراد چندانی ندارد اما نحوه این قهرمنا سازی با سوالاتی همراه است.
براساس این گزارش، در حال حاضر این سیاست با بهره گیری ازتوان  تولید مواد ضدعفونی در مجتمع های پتروشیمی و تلاش این مجتمع‌ها دراین روزها بر حل مشکل تامین این مواد در سطح جامعه منتشر می‌گردد. به نحویکه برخی از اعضای کمیسیون انرژِی مجلس در گفت وگویی اعلام کرده اند این روزها نفت نقش بسیار موثری را در مقابله با ویروس کرونا ایفا کرده است!
این درحالی است که این خبر در ابتدا این مساله را در ذهن متواتر می‌سازد که وزارت نفت در این امکان بسیار کوشیده است. در حالیکه وزیرنفت بارها و بارها اعلام کرده مجتمع های پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شده اند و حتی هلدینگ‌های بزرگی چون خلیج فارس نیز در لیست خصوصی‌هایی قرار گرفته که عل رغم تمامی شواهد موجود مبنی بر دولتی اداره شدن آن ، سعی دارند آن را خصوصی بنامند!
اما اینبار به نظر می‌رسد به صلاح است تا کمی از توانمندی پتروشیمی‌های خصوصی به نام وزیر و نفت تمام شود. به نحویکه این مساله این نکته را یادآور می‌شود که هر زمان که نفت صلاح دانسته پتروشیمی را در لیست دولتی‌ها قرار داده و از نام آن برای افتخارات خود بهره برده و هر زمان که صلاح نبوده این پتروشیمی‌ها بوده اند که با تصمیم‌های خصوصی و مدیران خود به اشتباهاتی دست زده اند که کشور را بحرانی مواجه کرده است.
دراین بین یک سوال بی پاسخ همیشه در میان بوده؛ آنکه بالاخره تکلیف پتروشیمی‌های کشور چیست؟ اگر خصوصی هستند پس پای وزارت نفت در تصمیم‌های کلیدی و مدیریتی آن چرا در میان است؟ و اگر خصوصی هستند چرا زمان افتخار آفرینی و نجات جامعه از توانمندی‌های مدیران خصوصی تجلیل نمی‌گردد و این قهرمان سازی به نفع نفت به اتمام می‌رسد؟

اختصاصی

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/28080

کلیدواژه

سیاست‌های نادرست زنگنه

پتروشیمی‌ها

صنعت نفت

قهرمان مقابله با کرونا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها