نفت / شناسه خبر: 28060 / تاریخ انتشار : 1399/1/16 17:19
|

جمهوری آذربایجان استخراج گاز طبیعی در خزر را ۷ برابر افزایش داد

جمهوری آذربایجان در ۱۷ سال اخیر حجم استخراج گاز طبیعی در دریای خزر را هفت برابر افزایش داده و در مجموع ۳۷۹.۹ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید کرده است .

نفتی ها / به نقل از هیات دولت جمهوری آذربایجان در مدت ذکر شده بالاترین شاخص استخراج  سالانه گاز طبیعی جمهوری آذربایجان در دریای خزر در سال ۲۰۱۹ میلادی به میزان ۳۵.۶ میلیارد  متر مکعب بوده است .

  فاز دوم  توسعه میدان  " شاهدنیز "  واقع در ۷۰ کیلومتری جنوب شرق باکو در دریای خزر موجب افزایش حجم  استخراج گاز طبیعی در  جمهوری آذربایجان شده  است .

 جمهوری آذربایجان میدان  گازی " شاهدنیز " را در همکاری با  کنسرسیوم شرکت های خارجی به پیمانکاری شرکت بریتیش پترولیوم ( بی .پی ) توسعه  می دهد  و شرکت ملی نفت  ایران نیز سهم ۱۰  درصدی  در این طرح انرژی را به  خود اختصاص داده است .

  به  گزارش شرکت بریتیش پترولیوم ( بی پی ) در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۶.۸ میلیارد متر  مکعب گاز طبیعی در میدان " شاهدنیز" استخراج شده است که در مقایسه با یک سال قبل ۴۶ درصد بیشتر است .

  همچنین در ۱۷ سال اخیر حجم استخراج  نفت جمهوری آذربایجان  در دریای خزر  ۲.۴ برابر افزایش یافته  و به ۶۴۶ میلیون تن رسیده است .

  بالاترین شاخص استخراج سالانه نفت در جمهوری آذربایجان  در سال ۲۰۱۰ میلادی ۵۰.۸ میلیون تن بوده  است .

   جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۹  میلادی در مجموع ۳۷.۵ میلیون تن نفت استخراج کرده و بخش عمده نفت استخراجی این کشور در همکاری با شرکتهای خارجی به پیمانکاری بریتیش پترولیوم در میادین آذری ، چراغ و گونشلی در خزر حاصل شده است .

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/28060

کلیدواژه

استخراج گاز طبیعی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها