نفت / شناسه خبر: 27984 / تاریخ انتشار : 1398/12/20 18:42
|

ترامپ بعداز سقوط بهای نفت با بن سلمان تلفنی تماس گرفت

کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه برای بررسی بازار جهانی انرژی و سقوط بهای نفت با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، تلفنی تماس گرفت.

نفتی ها /این خبر را «جاد دیر» سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در حالی اعلام کرد که بهای جهانی نفت در روزهای گذشته در پی تصمیم عربستان برای افزایش تولید آن به میزان بی سابقه ای در ۳۰ سال گذشته سقوط کرده است.

شایلین هاینز سخنگوی وزارت انرژی آمریکا، «فعالان دولتی» از جمله عربستان و روسیه را به تلاش برای دستکاری و برانگیختن تکانه در بازارهای نفتی متهم کرد و افزود: ایالات متحده در مقابل تلاشهای آنها برای دستکاری در بازارهای نفت خواهد ایستاد.

بهای نفت خام آمریکا به دلیل نگرانی از اشباع نفت در بازارها در رقابت بین عربستان و روسیه به عنوان تولیدکنندگان عمده نفت، بر سر سهم  بازار، ۲۵ درصد کاهش یافت.

هاینز روز دوشنبه گفت: دولت ترامپ از نزدیک پیامد نشست هفته گذشته اوپک پلاس بر بازارهای جهانی نفت را تحت نظر دارد... چنین تلاش هایی از سوی فعالان دولتی برای سوء استفاده و ایجاد شوک در بازارها، نشانگر اهمیت نقش آمریکا به عنوان تامین کننده معتبر انرژی شرکا و متحدانش در جهان است.

قیمت نفت روز دوشنبه نسبت به سه دهه گذشته بیشترین کاهش در روز  را داشت و نفت خام آمریکا ۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. این کاهش بعد از آن بود که تولیدکنندگان عمده نفت درباره کاهش بیشتر عرضه در واکنش به تقاضای ضعیف این محصول به دلیل شیوع ویروس کرونا، به توافق نرسیدند.

نگرانی ها درباره این که  شیوع ویروس کرونا ممکن است به رکود اقتصادی در جهان منجر شود باعث فرار سرمایه گذاران از خطر و وخامت فروش نفت شده است.

شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز دوشنبه با کاهش ۲۴.۶ درصدی  بشکه ای ۳۱.۱۳ درصد به فروش رفت که بر اساس آمار، کمترین قیمت در یک روز از سال ۱۹۹۱ میلادی تاکنون بوده است.

نفت خام آمریکا بیشتر با رسیدن به ۲۷.۳۴ درصد به کمترین قیمت از بهمن ۹۴ (فوریه سال ۲۰۱۶ ) رسید. بهای نفت خام آمریکا در سال ۲۰۰۸ همزمان با رکود بزرگ اقتصادی جهان ۵۳ درصد کاهش یافت.

برنت شاخص نفت از مراجع قیمت گذاری نفت خام جهانی در لندن کاهشی ۲۴ درصدی را داشت و هر بشکه ۳۴.۳۶ دلار معامله شد که پیشتر با رسیدن به ۳۱.۰۲درصد بیشترین کاهش در قیمت را در چهار سال گذشته داشت.

خودداری روسیه از توافق با اوپک برای کاهش بیشتر تولید نفت در واکنش به کاهش تقاضا در نتیجه بحران شیوع ویروس کرونا، باعث شد قیمت نفت سقوط کند./ایرنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27984

کلیدواژه

سقوط بهای نفت

بن سلمان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها