نفت / شناسه خبر: 27894 / تاریخ انتشار : 1398/12/5 15:00
|

اعلام وصول سه سوال از وزیر نفت، این بار به کجا می‌رسد؟

سه فقره سوال از وزیر نفت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

نفتی ها /۲۴ آذر ماه سال جاری بود که تیتر یک بسیاری از  رسانه های حوزه نفت وانرژی به خبر سنگ اندازی های برخی از  نمایندگان مجلس بر سر اعلام وصول از  زنگنه و استیضاح وی همه جا به چشم میخورد.
و طبق پیشبینی اکثر رسانه ها  این استیضاح هم همانند استیضاح های قبلی بی سرانجام تمام شد.
حالا امروز  هم در جلسه علنی مجلس سه نماینده سه سوال از ویز نفت داشتند. 
سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی در پایان جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:
سوال ابطحی نماینده خمینی شهر از وزیر نفت در خصوص علت انحلال شرکت بازرگانی ایران برخلاف مصالح و منافع کشور
سوال ملی علی اکبر کریمی از وزیر نفت درباره علت ابلاغ اجرای شیوه نامه فراقانونی در نحوه ارائه خدمات سوخت رسانی و کشتی‌ها در آب‌های مرزی جمهوری اسلامی و تحمیل خسارت به بیت المال
سوال ملی احمد امیر آبادی نماینده قم از وزیر نفت در خصوص علت عدم استفاده از کارت سوخت در طول ۶ سال گذشته بود؛ سوالاتی که اگرچه این روزها بسیار  مطرح می‌شوند اما نکته اینجاست که سرانجامشان چه خواهد شد؟
 دیگر بر همگان مبرهن شده است که برخی اعضای هیئت‌رئیسه مجلس به دلیل منافع شخصی که با زنگنه دارند، مانع اعلام وصول طرح استیضاح زنگنه می شوند.
این منافع شخصی هم داستان های خودش را دارد  از  قول کار در وزارت نفت بعد از بازنشستگی تا حتی در برخی موارد خانهو یا منافع دیگری که شامل حال نمایندگان طرفدار زنگنه میشود.
همین چند روز  پیش بود که با دستور وزیر نفت، الیاس حضرتی رئیس فعلی کمیسیون اقتصادی مجلس به  استخدام در وزارت نفت درآمد،
حضرتی که از دوستان نزدیک زنگنه و مدافعان وی در مجلس شورای اسلامی است، بارها به حمایت از وزیر نفت پرداخته و به همین دلیل است که زنگنه با حضور مجدد وی در وزارت نفت موافقت کرده است.
زنگنه در سال ۹۶ و در جریان جلسه رای اعتماد، از استخدام نمایندگان در وزارت نفت دفاع کرد و تاکید کرد در صورت عدم استخدام آن‌ها در نفت، مفسده‌های فراوانی به وجود می‌آید. ژنرال برای جلوگیری از مفسده‌ای دیگر، این نماینده فعلی را هم می‌خواهد نفتی کند مانند بیش از ۳۰ نماینده ادوار و فعلی بهارستان که طی ۶ سال گذشته صاحب سمت‌های مهمی در نفت شدند.
علاوه بر این، این در حالی است که  شورای نگهبان صلاحیت الیاس حضرتی را برای حضور در انتخابات مجلس رد کرده تا او برای روزهای پسا نمایندگی، حضور در وزارت نفت را نشانه بگیرد.
حال باید دید  سرانجام این سه سوال از زنگنه  به کجا ختم خواهد شد و نمایندگانی که دیگر چند ماه از کارشان در مجلس باقی مانده این بار چه خوابی برای زنگنه دیده اند.


اختصاصی

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27894

کلیدواژه

زنگنه

اعلام وصول

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها