نفت / شناسه خبر: 27884 / تاریخ انتشار : 1398/12/5 10:14
|

ساخت مخزن آتش گرفته پتروشیمی بوعلی بعد ۳ سال

یک مقام مسوول در پتروشیمی بوعلی سینا که ۳ سال پیش دچار حریق شده بود از آغاز فرآیند بازسازی این پتروشیمی خبر داد و گفت: کل هزینه ارزی و ریالی این عملیات معادل ۷۰۰ میلیارد تومان شده است.

نفتی ها /یک مقام مسوول در پتروشیمی بوعلی سینا که ۳ سال پیش دچار حریق شده بود از آغاز فرآیند بازسازی این پتروشیمی خبر داد و گفت: کل هزینه ارزی و ریالی این عملیات معادل ۷۰۰ میلیارد تومان شده است.

احمدزاده، مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا که تولیدکننده مواد اولیه مورد استفاده در تولید مواد اولیه بطری‌های آب معدنی و ظروف پلاستیکی در کشور است درباره آخرین وضعیت این پتروشیمی مورد حریق، گفت: در این پتروشیمی دو بخش داریم که بخشی تولید داخلی خود ما است که ما مشکلی در تأمین خوراک و تولید محصول نداریم. اما در اردیبهشت ماه سال جاری با مدیریت توسعه قراردادی را منعقد کردیم که طی آن برج معروفی که حدود ۳ سال پیش دچار حریق شد را در دستور ساخت قرار دادیم.

وی افزود: کوره و پمپ‌هایی که در این آتش سوزی آسیب دیده بودند نیز در دست تعمیر و بازسازی قرار گرفتند. دو قرارداد منعقد شده برای بازسازی و ساخت این مجموعه داخلی است، اما تأمین پمپ‌ها، خرید خارجی است که قراردادهای آن نیز منعقد و پیش پرداخت‌های آن پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسؤول روند بازسازی برج ۸۰۰ این پتروشیمی که دچار حریق شده بود تقریباً مطابق برنامه ریزی های انجام شده است و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال آینده پیش راه اندازی این بخش کلید بخورد.

احمدزاده اظهار داشت: کل مبلغ هزینه شده در بخش ارزی و ریالی برای بازسازی برج ۸۰۰، ۷۰۰ میلیارد تومان است. این رقم از محل چک دریافت شده از کنسرسیوم بیمه‌ای تأمین شده است.

پتروشیمی بوعلی سینا تابستان سال ۹۵ در پی نشت گاز دچار حریق شد؛ خوراک این پتروشیمی نفتای سبک و سنگین است که در نهایت به محصولاتی نظیر پارازایلن و بنزن تبدیل می‌شود. پس از بنزن، پارازایلن مهم‌ترین مواد آروماتیکی محسوب می‌شود. پارازایلن به طور عمده برای تولید دی. ام. تی و پی.تی. ای مصرف می‌شود که این دو محصول در ساخت پلی اتیلن ترفتالات استفاده می‌شود که می‌تواند در ساخت و تولید پلی استرها، الیاف مصنوعی، فیلم عکاسی، صنایع داروسازی، حشره کش‌ها، حلال‌ها و بطری نوشابه و آب معدنی کاربرد داشته باشد.

پتروشیمی بوعلی سینا بخشی از مواد اولیه پتروشیمی تندگویان در همسایگی خود را تأمین می‌کرد که پس از این رخداد، تندگویان دست به دامان پتروشیمی نوری در عسلویه شد و با هزینه گزاف برای حمل و نقل، مواد اولیه خود را تأمین می‌کند. همین روند موجب شد در دوره‌ای نرخ تولید پت به عنوان مواد اولیه بطری‌های پلاستیکی، نوسان داشته باشد.

مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27884

کلیدواژه

مخزن

پتروشیمی

بوعلی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها