نفت / شناسه خبر: 27882 / تاریخ انتشار : 1398/12/5 09:43
|

معرفی محصولات خوش شانس و بدشانس پتروشیمی در سال جاری/ پلی استایرن بدشانس ترین محصول ۹۸

بنابر آمار وزارت صمت، تا پایان دی ماه امسال شاهد کاهش چشمگیر تولید برخی از محصولات پتروشیمی بوده ایم البته بنابراین آمارها وضعیت در تولید یک محصول کمی بهتر بوده و رشد بیش از ۸ درصدی را شاهد بوده ایم.

نفتی ها /براساس این گزارش، وزارت صنعت، معدن و تجارت کارنامه تولید محصولات پتروشیمی را تا پایان نخستین ماه از فصل زمستان ۱۳۹۸، منتشر کرد که بنابر آن تولید پلی‌استایرن کاهش ۶۰ درصدی را از آن خود کرده و بالغ بر ۱۴۰.۲ هزار تن عنوان شده است. اکریلونیتریل بوتادین استایرن تنها افت ۰.۴ درصدی را از آن خود کرده و میزان تولید آن برابر ۵۰.۹ هزار تن گزارش شده است. همچنین تا پایان آخرین روز از دی ماه سال جاری، تولید اپوکسی رزین و پلی کربنات هرکدام به ترتیب کاهش حدود ۱۲ و ۴۹ درصدی را از آن خود کرده‌اند و بالغ بر ۳.۷ و ۶.۳ هزار تن اعلام شده است. تولید پلی بوتادین رابر و همچنین آمونیاک نیز در یک روند کاهشی ۴.۹ و ۳.۴ درصدی بالغ بر ۳۰.۸ و ۳۶۰۴.۶ هزار تن عنوان شده است.
در این گزارش آمار تولید کالاهای منتخب شیمیایی و پتروشیمی تا پایان ماه نخست زمستان ۱۳۹۸ نیز، ارایه شده است. مجموع این تولیدات در ۱۰ ماه منتهی به پایان دی ماه، برابر ۴۵ میلیون و ۸۸۵ هزار تن عنوان شده؛ بنابراین باید اذعان کرد که مجموع این تولیدات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲ درصد افزایش یافته است. تا پایان نخستین ماه از زمستان سال جاری، بالغ بر ۴۰۰۸.۷ هزار تن پلی‌اتیلن تولید شده است. این حجم از تولید در مقایسه با ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۷، بیش از ۸.۷ درصد افزایش یافته است. تولید پلی‌پروپیلن در مدت زمان یاد شده با رشد ۹.۵ درصدی به ۷۴۵.۷ هزار تن رسیده است. پلی وینیل کلراید نیز رشد ۰.۳ درصدی را از آن خود کرده و برابر ۴۹۲.۳ هزار تن تولید شده است. تولید پلی اتیلن ترفتالات و استایرن بوتادین رابر نیز هرکدام به ترتیب بالغ بر ۲.۹ و ۱۹ درصد افزایش یافته و بالغ بر ۴۵۱ و ۵۳ هزار تن اعلام شده است.

اختصاصی

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27882

کلیدواژه

پلی استایرن

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها