نفت / شناسه خبر: 27674 / تاریخ انتشار : 1398/11/6 16:21
|

برگزاری نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در کیش

پیرو نامگذاری سال رونق تولید و با توجه به عزم هلدینگ خلیج فارس مبنی بر بهره گیری حداکثری از توان داخل و همچنین ورود به جهش دیگر صنعت پتروشیمی، این مجموعه را بر آن داشت...

نفتی ها /پیرو نامگذاری سال رونق تولید و با توجه به عزم هلدینگ خلیج فارس مبنی بر بهره گیری حداکثری از توان داخل و همچنین ورود به جهش دیگر صنعت پتروشیمی، این مجموعه را بر آن داشت تا گردهمایی تخصصی و فنی را در جزیره کیش برپا کند.

نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با تمرکز بر هلدینگ خلیج فارس و با ‏محوریت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) و سایر دست اندرکاران این حوزه استراتژیک، توسط شرکت بهاران تدبیر کیش ۲۷ لغایت ۲۹ بهمن ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.

 پیرو نامگذاری سال رونق تولید و با توجه به عزم هلدینگ خلیج فارس مبنی بر حمایت و بهره گیری حداکثری از توان داخل به ویژه استفاده از ظرفیت ها و شرکت های دانش بنیان  و همچنین ورود به جهش دیگر صنعت پتروشیمی برای دستیابی به جایگاهی ممتاز در جهان، این مجموعه را بر آن داشت تا گردهمایی تخصصی و فنی را در جزیره کیش برپا کنند.

از جمله محورهای این رویداد، استفاده از توان داخل در زمینه‌ مشـاوره، مهندسـی، تولید محصولات و خدمات، خریـد حداکثری محصولات ایرانی در راسـتای حمایـت از تولیـدکننـدگان داخلـی، اسـتفاده از ظرفیت شـرکت‌هـای دانش‌بنیـان، توجه به تقویـت زنجیره تولیـد و پایین دستی صنعت پتروشـیمی و راه‌انـدازی نهضـت سـاخت داخـل در صنعت پتروشـیمی، تعمیق ارتبـاط تنگاتنگ بین ارکان و مجتمع های پتروشیمی با ارائـه دهنـدگان خدمـات و تولیدکننـدگان محصولات مرتبـط است.

توجه به نقش پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی، نقش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی، انتقال دانش فنی، مهندسی EPC ، تولید قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی نیز از جمله موضوعات مهم دیگر و قابل پیگیری در این رویداد خواهد بود.

رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با تمرکز بر شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در صدد است با برگزاری ده‌ها نشست تخصصی در راستای نیازمندی های صنعت پتروشیمی، زمینه‌ای برای گفتگو و مذاکره میان شرکای تجاری بالقوه از یک طرف و دست‌یابی شرکت های داخلی به اطلاعات عمومی و تخصصی صنعت پتروشیمی کشور را فراهم آورد تا بدین منظور امکان همکاری و تقویت تولیدکنندگان ایرانی فراهم شود.

تقویت ساخت داخل می تواند زمینه رشد واحدهای صنعتی و افزایش تولید و در نهایت تقویت صادرات غیر نفتی برای کشور را ایجاد کند. این رویداد، فرصت مناسبی را در اختیار واحدهای داخلی اعم از تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش بنیان، سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، پیمانکاران، مشاوران و سایر دست اندرکاران این حوزه قرار می‌دهد تا به معرفی ظرفیت‌‌های تولیدی و خدماتی خود بپردازند و از این طریق به داخلی سازی پتروشیمی کمک‌های شایان نمایند.

گفتنی است، تاکنون میزان مشارکت کنندگان از این رویداد نیز با توجه به فاصله زمانی تا برگزاری ( ۲۷ لغایت ۲۹ بهمن) ، قابل توجه بوده و بیش از ۱۴۰ شرکت و در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر اعلام حضور کرده اند.

فارس

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27674

کلیدواژه

صنعت پتروشیمی

کیش

ساخت داخل

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها