نفت / شناسه خبر: 27649 / تاریخ انتشار : 1398/11/2 15:27
|

عملکرد شرکت گاز، در تامین نیاز مراکز صنعتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در هفته‌های اخیر، شاهد برخی انتقادات مبنی بر متعهد نبودن شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها بودیم.

نفتی ها /در هفته‌های اخیر، شاهد برخی انتقادات مبنی بر متعهد نبودن شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها بودیم.
عده ای می‌گویند کاهش ناگهانی دما و افزایش مصرف خانگی گاز طبیعی سبب شده که شرکت ملی گاز به ناچار برای تامین گاز بخش خانگی، گازرسانی به برخی از صنایع و نیروگاه‌ها را محدود کند و در واقع چاره ای نداشته است.
شرکت ملی گاز ایران روزانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌های سراسر کشور تحویل داده است تا برق مورد نیاز مردم را تامین کنند. در فصل سرما نیز مطابق قراردادی که بین شرکت ملی گاز ایران و نیروگاه‌ها امضا شده است به این تحقق این امر پایدار است .
در همین راستا، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز خطاب به منتقدان گازرسانی به بخش نیروگاهی گفت: از آنجا که گازرسانی به بخش خانگی در اولویت قرار دارد و ما نباید گاز حتی یک روستا را قطع کنیم، ناچاریم گاز ارسالی به نیروگاه‌ها را طبق توافق و اعلام پیشین محدود کنیم، اما این اقدام به معنای آسیب به نیروگاه نیست، بلکه صنعت نفت با در اختیار قرار دادن سوخت مایع، نیاز آنها را رفع می‌کند.
اما در مقابل منقدین می‌گویند، چاره کار قطع و یا محدود کردن گاز به روی صنایع و کارگاه‌های تولیدی نیست و در واقع نگرانی صنایع مختلف علل الخصوص پتروشیمی به این خاطر است که  روند خاطرات زمستان ۹۲ را احیا کرده است که گاز این صنایع به مدت ۴۵ روز قطع شد و خسارت‌های سنگینی را به مجتمع‌های پتروشیمی وارد کرد.
نکته مهم دیگر این است که  درچنین وضعیتی انتقادات به وزارت نفت هم افزایش یافته است،  چرا که این وزاتخانه طی شش سال گذشته پروژه‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه را نهایی نکرده است که در شرایط عادی تولید نفت کشور، روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب تولید شده و در فلر‌ها می‌سوزد.
در واقع این گاز‌های همراه  میتوانست در شرایط کنونی که در حال هدر رفتن است، نقش مهمی در توسعه صنایع پتروشیمی عربستان ایفا می‌کند و شرکت سابیک با استفاده از همین گازها، به یک غول بزرگ پتروشیمی تبدیل شده است.
در همین راستا سایت تحلیلی خبری نفتی ها نیز در نظرسنجی این هفته خود از مخاطبین عزیز خود خواسته تا اعلام کنند که عملکرد شرکت گاز در پی کاهش دما و بروز سرما در تامین نیاز مراکز صنعتی را چگونه ارزیابی می کنند؟
شما مخاطبین عزیز می‌توانید برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.
 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27649

کلیدواژه

تامین گاز مراکز صنعتی

گازرسانی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها