نفت / شناسه خبر: 27647 / تاریخ انتشار : 1398/11/2 13:51
|

مدیرعامل کرسنت: امیدواریم تنش بین ایران و آمریکا کاهش یابد

مدیر عامل عراقی تبار شرکت نفت و گاز کرسنت گفت که عراق امیدوار به کاهش تنش میان ایران آمریکا است و نمی‌خواهد درگیر زورآزمایی تهران و واشنگتن باشد.

نفتی ها /مدیر عامل عراقی تبار شرکت نفت و گاز کرسنت گفت که عراق امیدوار به کاهش تنش میان ایران آمریکا است و نمی‌خواهد درگیر زورآزمایی تهران و واشنگتن باشد.

"مجید جعفر"  که برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به داووس رفته است، در حاشیه این اجلاس به شبکه اقتصادی آمریکایی سی ان بی سی گفت که عراق نمی خواهد در زور آزمایی ایران و آمریکا گرفتار شود.

وی گفت: شاید کمی دیر شده باشد اما (عراق) تلاش می کند تا جلوی این اتفاق را بگیرد که در دراز مدت عرصه درگیری دو طرف شود.

به گفته جعفر، عراق می خواهد تا در هر دو جبهه سیاسی و اقتصادی روابط خوبی داشته ولی شاهد "دخالت خارجی منفی" در امور داخلی خود نباشد. جعفر تاکید کرد که بغداد به دنبال دستیابی به "تعادل" است.

مدیر عامل عراقی تبار این شرکت اماراتی در مورد ناآرامی های عراق نیز گفت: (معترضان) به دنبال دولت جدید و نظامی جدید هستند که غیر فرقه ای بوده، فاسد نباشد و به وعده های خود عمل کند. بیشتر معترضان، افرادی هستند که از بیکاری رنج می برند، چیز چندانی برای از دست دادن نداشته و کاسه صبرشان لبریز شده است.

پنجاهمین مجمع جهانی اقتصاد از ۲۰ تا ۲۴ ژانویه (۳۰ تا ۴ بهمن) در شهر داووس سوئیس و با حضور سران و صاحبنظران سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف برگزار شده است.

به نوشته تارنمای مجمع جهانی اقتصاد، اجلاس امسال بر ۷ موضوع متمرکز خواهد بود: نجات سیاره زمین، جامعه و آینده کار، منافع فن آوری، اقتصاد منصفانه، کسب و کار بهتر، آینده سالم و ماوراء ژئوپولتیک.

ایرنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27647

کلیدواژه

کرسنت

مجید جعفر

ایران آمریکا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها