نفت / شناسه خبر: 27363 / تاریخ انتشار : 1398/10/1 16:55
|

عسلویه، همیشه آلوده‌ای که تعطیلی ندارد

انتشارچند عکس از مشعل‌های روشن در چند رسانه محلی عسلویه و میزان بالای آلایندگی ای که ایجاد می‌کنند، امروز مورد توجه رسانه های خبری مختلفی قرار گرفته است.

نفتی ها /انتشارچند عکس از مشعل‌های روشن در چند رسانه محلی عسلویه و میزان بالای آلایندگی ای که ایجاد می‌کنند، امروز مورد توجه رسانه های خبری مختلفی قرار گرفته است.
انتشار این عکس‌ها و فلرهای آلوده کننده روشن و تایید آلودگی هوای عسلویه توسط رسانه ها  از یک سو و تقارن آن با تعطیلی مدارس تهران و کلان شهرها  از سوی دیگر سبب بالارفتن صدای اعتراض همیشگی و نامیسر ساکنین  و کارکنان عسلویه شده و آنها هم با بازنشر این عکس ها سعی در جلب توجه مسئولین امر به مسئله آلودگی هوای عسلویه دارند تا شاید برخی از  وعده های فراموش شده و هوای آلوده عسلویه را به خاطر بیاورند .
وجود مشعل های همیشه روشن در این منطقه را می توان عامل اصلی آلودگی شدید هوا دانست. سوختن این مشعل ها باعث پراکندگی گوگرد به میزان زیاد در هوای منطقه و به خطر افتادن سلامتی حدود ۱۰۰ هزار نفر از بومیان و شاغلان در این منطقه می شود. اما مسوولان باز هم تنها وعده می دهند که به زودی برای این مشعل ها فیلتر قرار می دهند اما مشخص نیست که این زمان کی فرا می رسد.
نکته تاسف بار اینجاست که برخی کارشناسان و سازمان ها در ارزیابی های خود، آلودگی هوای عسلویه را با توجه به شرایط خاص آن، ۱۰۰ برابر تهران اعلام کرده اند.

افزون بر این بسیاری از پزشکان معتقدندتولید مواد و پسماندهای شیمیایی و هدایت این مواد آلوده کننده به سمت مشعل هایی که در آسمان عسلویه می سوزند، دود و مواد سمی ناشی از آنها خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را افزایش می دهد.
در واقع باید گفت، آلودگی هوای منطقه عسلویه ، چه قبل تر ها و چه الان تبدیل به معضل عظیمی برای ساکنان شده  است و آنها را تا مرز بیماری‌های کشنده هم پیش برده است که از زمان ایجاد پتروشیمی و پالایشگاه نفت این منطقه گریبان‌گیر آنها شده است و تقلای بسیاری از  ساکنین و حامیان محیط زیست و حتی برخی از  نمایندگان مجلس نیز نتوانست گره از کار آسمان آلوده ی  عسلویه باز کند.
افزون بر این مسئله دیگری که در این میان وجود دارد این است که، متاسفانه هنوز هم تاسیسات مستقر در عسلویه مشکل فنی دارند و علی‌رغم وعده ووعید مسئولین  و حتی هزینه هایی که در این راه صورت گرفته،  هنوز تعمیرات و تامین قطعات آن به پایان نرسیده است.

در پایاین باید گفت اگرچه با توجه به موقعیت توپوگرافی و شرایط کوه و دریا، و تغییر جهت باد مداوم در این منطقه بسیاری از  مشکلات به صورت ریشه ای غیر قابل حل است اما توجه بیشتر به بحث فلرینگ می‌تواند اندکی هوای مردم عسلویه را آبی تر کند .  

 
 
 
 
 
 
 
 


 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27363

کلیدواژه

عسلویه

هوای آلوده

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها