نفت / شناسه خبر: 27153 / تاریخ انتشار : 1398/9/4 16:33
|

تدوین نرم‌افزار عملیات اسیدکاری چاه در نفت‎خیز جنوب

طرح تدوین نرم‌افزار جامع طراحی، تحلیل و ارزیابی متداول و هوشمند عملیات اسیدکاری چاه در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصویب شد.

نفتی ها /طرح تدوین نرم‌افزار جامع طراحی، تحلیل و ارزیابی متداول و هوشمند عملیات اسیدکاری چاه در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصویب شد.

احمد محمدی، مدیرعامل این شرکت در سومین نشست شورای پژوهش و فناوری این شرکت اظهار کرد: نرم‌افزار هوشمند عملیات اسیدکاری چاه از لحاظ جامع بودن کم‌نظیر و کاملا بومی است، به‌طوری‌که پارامترهای سنگ و سیال بر اساس الگوهای مخازن مناطق نفت‌خیز جنوب در آن تعریف می‌شود و این نرم‌افزار می‌تواند براساس نتایج و ارزیابی آنها، خود را برای سال‌های آینده روزآمد کند.

وی با بیان اینکه عملیات اسیدکاری متداول‌ترین روش برای کاهش آسیب‌های اطراف چاه است، افزود: این نرم‌افزار با در نظر گرفتن ویژگی‌های مخزن و شرایط چاه، بهترین پیشنهاد برای عملیات اسیدکاری است و توان تامین طرح عملکرد پمپ تزریق، میزان بهینه و حداکثر فشار و دبی تزریق سیال را داراست.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز تدوین پروژه پژوهش و فناوری‌محور نرم‌افزار هوشمند عملیات اسیدکاری چاه با توان داخلی را نویدبخش همکاری سازنده و رفع نیاز سازمان از دانش و فناوری خارجی دانست و عنوان کرد: حمایت از طرح‌های سازنده و آینده‌نگر را که می‌تواند در دیگر بخش‌های صنعت نفت نیز بومی‌سازی شود یک وظیفه مهم می‌دانم و امیدوارم در آینده نزدیک و براساس برنامه زمان‌بندی از این نرم‌افزار مهم و راهبردی رونمایی کنیم.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27153

کلیدواژه

عملیات اسیدکاری چاه

احمد محمدی

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها