نفت / شناسه خبر: 27005 / تاریخ انتشار : 1398/8/18 16:10
|

تعمیرات اساسی مجتمع بنزین‌سازی پالایشگاه نفت اصفهان پایان یافت

نخستین عملیات تعمیرات اساسی مجتمع بنزین‌سازی پالایشگاه نفت اصفهان که از روز پنج‌شنبه (۹ آبان‌ماه) آغاز شده بود، پایان یافت و این واحد به اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت تحویل داده شد.

نفتی ها /به نقل از شرکت پالایش نفت اصفهان، به‌منظور تعمیرات اساسی، انجام عملیات قطع خوراک سه واحد NHT و  CCR و ISOMERZATION مجتمع بنزین‌سازی شرکت پالایش نفت اصفهان، از روز پنج‌شنبه ۹ آبان ماه آغاز و در تاریخ ۱۲ آبان ماه، به اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت تحویل داده شد.

علیرضا قزوینی‌زاده، مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به انجام نخستین تعمیرات اساسی کامل در مجتمع بنزین‌سازی پالایشگاه و اهمیت آن، اظهار کرد: ارتفاع تجهیزات، گستردگی و تنوع تجهیزات، حساسیت عملیاتی واحد و محدودیت فضای کاری در بخش حمل و نقل تجهیزات، این تعمیرات اساسی را از دیگر واحدهای عملیاتی متمایز کرده است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها تعمیرات اساسی این واحدها، ۲۲ شبانه‌روز طول خواهد کشید، اما سعی ما بر این است که با استفاده از همه امکانات سرمایه انسانی و تجهیزات، این مدت زمان را کاهش دهیم.

مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه نفت اصفهان با اشاره به اینکه انجام این تعمیرات توسط یک هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان پالایشگاه و نیروهای پیمانکاری مجرب انجام می‌شود، تاکید کرد: شرکت پالایش نفت اصفهان ۱۸ واحد عملیاتی دارد که تعمیرات اساسی هر یک از این واحدها، بر اساس برنامه زمان‌بندی، به صورت جداگانه و یا همزمان انجام می‌شود.

به گزارش شانا، مجتمع بنزین‌سازی شرکت پالایش نفت اصفهان در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ با حضور معاون رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید، این در حالی بود که دشمن با تحریم‌ها سعی داشت تلاش شبانه‌روزی متخصصان کشور را خدشه‌دار کند.

ساخت شرکت پالایش نفت اصفهان پیش از انقلاب آغاز و پس از انقلاب راه‌اندازی شد، ظرفیت اولیه این پالایشگاه ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که سال‌های پس از جنگ ظرفیت آن افزایش یافت و حتی به ۳۸۵ هزار بشکه در روز نیز رسید. هم‌اکنون ظرفیت تثبیت شده پالایشگاه اصفهان روزانه ۳۷۵ هزار بشکه نفت خام است و حدود ۲۲ درصد از بنزین مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27005

کلیدواژه

بنزین‌سازی پالایشگاه نفت اصفهان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها