نفت / شناسه خبر: 26732 / تاریخ انتشار : 1398/7/15 15:11
|

تولید بنزین یورو ۵ با اکتان ۹۱ در پالایشگاه لاوان آغاز شد

مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: برای نخستین بار بنزین تولیدی پالایشگاه لاوان با اکتان ۹۱ و استاندارد یورو ۵ تولید می شود.

نفتی ها /محمدعلی اخباری مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان اظهار داشت: اجرای این طرح افزایش کیفیت بنزین پالایشگاه،  سودآوری شرکت، افزایش آرام‌سوزی بنزین در موتور و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت.
اخباری درباره هزینه اجرای این طرح گفت: هزینه ریالی احداث واحدهای تحت لیسانس ۵۹۹ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۶۵۴ ریال و هزینه ارزی این واحدها ۱۰۸ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۳۴۷ یورو بوده است.
مدیرعامل پالایشگاه لاوان، هزینه ریالی احداث واحدهای سرویس‌های جانبی را بیش از ۸۰۱ میلیارد ریال و هزینه ارزی را بیش از ۸۳ میلیون یورو اعلام کرد.
وی با بیان این‌که پالایشگاه لاوان به همت کارکنان خود موفق به اجرای این طرح شده است، افزود: از مهم ترین اهداف این شرکت می توان به حرکت در مسیر سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس منویات مقام معظم رهبری، تولید فرآورده های پاک و باارزش افزوده بیشتر در کنار تنوع تولید محصولات به منظور پرهیز از خام فروشی، حفظ محیط زیست، بهینه‌سازی مصرف انرژی، بهبود عملکرد اقتصادی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی، ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی، ارتقای توانمندی شرکت‌های داخلی در عرصه رشد اقتصادی و پیشرفت صنعتی کشور، حرکت به سمت خودکفایی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان و تولید داخلی و فراهم شدن زمینه اشتغال مولد با هدف حرکت در مسیر توسعه پایدار اشاره کرد.
گفتنی است، طرح بهبود فرایند و بهینه‌سازی ظرفیت تولید در پالایشگاه نفت لاوان شامل پروژه‌های احداث واحد تقطیر، واحدهای تصفیه هیدروژنی و ایزومریزاسیون نفتای سبک، تصفیه هیدروژنی و تبدیل کاتالیستی، تصفیه هیدروژنی فرآورده‌های میان تقطیر نفت سفید و نفت گاز، واحد بازیافت گوگرد، ایجاد سرویس‌های وابسته و جانبی و احداث دو رشته خط لوله ۱۶ اینچی برای بارگیری فرآورده‌های نفتی است.
فاز اول این طرح که شامل افزایش ظرفیت پالایشگاه از ۳۰ به ۵۰ هزار بشکه در روز (افزایش کمی طرح) در سال ۱۳۹۰ همزمان با روز ملی خلیج همیشه فارس به بهره برداری رسید و هم اکنون با ظرفیت ۵۵۰۰۰ بشکه در روز مطابق با استانداردهای روز جهانی به تولید فرآورده های نفتی می پردازد.

تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/26732

کلیدواژه

محمدعلی اخباری

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها